سال آینده  ۱۵۰ دستگاه اتوبوس  به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان افزوده می‌شود
حجم ویدیو: 120.72M | مدت زمان ویدیو: 00:01:38

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان در این مراسم  گفت: محدوده زینبیه  به عنوان یکی از پرترددترین مناطق شهری از منظر موتورسیکلت است لذا به همت انجمن حمایت از زندانیان شهر اصفهان و با مشارکت سازمان حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان  مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک و موتورسیکلت راه اندازی شد.

 سیدعلی عبداللهی، با اشاره به اینکه در حوزه هوشمندسازی سازمان نیز اقدامات مؤثری را آغاز کردیم که به‌زودی رونمایی می‌شود، گفت: در این راستا ناوگان بار به صورت هوشمند توسط دوربین‌های مستقر در شهر کنترل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه هم در مراسم رونمایی از ۸۱ دستگاه اتوبوس جدید شهری گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها باید در چهار سال فعالیت مدیریت شهری سالانه ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان افزوده می‌شد اما در طول چهار سال مدیریت شهر دوره گذشته فقط ۱۲۵ دستگاه اتوبوس خریداری و به شهر وارد شده است.‌

سیدعباس روحانی،با اشاره به اینکه در طی یک سال و نیم گذشته ۱۸۵ دستگاه اتوبوس سهمیه‌ای وارد شهر شده است افزود:  بخش دیگری از اتوبوس‌ها نیز به قیمت آزاد خریداری شده است، بنابراین در مجموع در این دوره مدیریت شهری طی یک سال و نیم گذشته ۲۸۵ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده است.

روحانی تاکید کرد: با افزودن ۸۱ دستگاه اتوبوس به ناوگان، تراکم داخل اتوبوس‌ها کمتر می‌شود و بر روی سرفاصله حرکت تأثیر دارد، از سویی اتوبوس‌های خریداری شده دارای استاندارد یورو چهار و یورو پنج است که در کاهش آلاینده‌های هوا تأثیر مثبت دارد.

 اتصال بزرگراه معلم به فرزانگان  با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال

 مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان نیز در باره عملیات عمرانی پروژه اتصال بزرگراه معلم به فرزانگان  با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال  گفت: اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان باعث کاهش ترافیک در ورودی شمال شهر، تسهیل تردد وسایل نقلیه سنگین و پیشگیری از بروز تصادفات جاده‌ای می‌شود.

علی‌اکبر رسالت، طول اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان را 2 هزار متر و عرض آن را ۱۵  متر عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به قرار گیری ستاد هدایت و راهنمایی مسافران نوروزی جنب این نقطه شهری و سردرگمی در رسیدن به ستاد اسکان باغ فدک، با اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان این مشکل رفع شد.

همچنین  علی‌اصغر شاطوری،  مدیر منطقه 7 اصفهان نیزبا اشاره به اینکه پروژه اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان به‌منظور تأمین امنیت جانی سرنشینان خودروها و روان‌سازی ترافیک اجرایی شده است گفت:در گذشته با توجه به اینکه مسیر به دوراهی منتهی می‌شد و شیب غیراستانداردی داشت، لذا باعث تصادف خودروها می‌شد یا در بارندگی‌ها شاهد واژگونی خودروها بودیم. 

سال آینده  ۱۵۰ دستگاه اتوبوس  به اصفهان اضافه می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان نیز  گفت: در حال حاضر ۸۱ اتوبوس جدید با حمایت دولت از حمل‌ونقل همگانی کلان‌شهرها که بودجه آن با مشارکت شهرداری‌ها و دولت تأمین و به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شد، لذا امیدواریم مشکلات مردم در استفاده از اتوبوس و زیاد بودن سرفاصله‌ها کاهش یابد.

حسین حق شناس  افزود:سال آینده نیز ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان اضافه می‌شود.

 

وی افزود:سیاست تغییر ساعات اداری، دورکاری و سفرهای مجازی از دیگر برنامه های معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان است ، البته برنامه آینده ما اجرای طرح محدودیت ورود به مرکز شهر با مدیریت قیمت‌گذاری پارکینگ و محدوده خواهد بود.

رفع نازیبایی ها در منطقه ۱۴

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز با اشاره به اینکه یکی از بهترین اتفاقاتی که در شمال شهر اصفهان در حال رقم خوردن است و در رفع گره بزرگ ترافیک شهری در این منطقه تأثیر بسزایی دارد، احداث تقاطع شهدای ورزشکار است که تا پایان سال افتتاح خواهد شد افزود: در ادامه این طرح تقاطع غیر همسطح کاظمی آشتیانی با مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان تا اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد و بخش زیادی از مشکلات ترافیکی شمال شهر با افتتاح این پروژه رفع می‌شود.

محمدمهدی کریمی، افزود: در منطقه حصه شمالی محلی برای ته نشین شدن تمام نازیبایی‌ها۲۵ هزار متر پلاستر، ۱۵ هزار متر دیوارنگاری انجام شده است در واقع و دومین دیوارنگاره کشور را در این منطقه انجام داده‌ایم.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 873989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟