تصویب ایجاد کمربند سبز برای 16 شهر چهارمحال و بختیاری

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری 

، داریوش رضایی  با اعلام این خبر افزود: مطالعه کمربند سبز شهری برای سه شهر استان به پایان رسیده است و در شرف اجرای این طرح قرار دارند.

وی ادامه داد: کمربند سبز فضاهای عریضی است که در حاشیه و یا پیرامون شهرها ایجاد و علاوه بر اینکه رشد بی‌رویه این مناطق را کنترل می‌کند، اجرای این طرح، فرصتی سبز برای نفس کشیدن شهروندان و کاهش آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار نیز محسوب می شود.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با تحقیقاتی که توسط متخصصان و کارشناسان امور شهری انجام شده یکی از راهکارهای مناسب و اصولی برای افزایش سرانه فضای سبز و بدنبال آن کاهش آلودگی ها و در واقع ایجاد فضایی به عنوان ریه های شهر برای نفس کشیدن بهتر شهروندان، اجرای طرح کمربند سبز است.

رضایی افزود: کمربند سبز در واقع نواری از درختان و درختچه ها است که به دور شهرها کشیده می شود و دارای کارکردهای چند گانه است ولی بیشتر به منظور جدا کردن فضای اصلی از حومه و همچنین حفاظت شهرها در مقابل آلودگی و گرد و غبار، ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: امید می رود با اجرای این طرح در استان بتوان بخشی از نیاز به ایجاد فضای سبز شهری را جبرانکرده  و در کیفیت زندگی شهروندان گام موثری برداشته شود.

مصیبی دهکردی، چهارمحال و بختیاری 

کدخبر: 882342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟