اسکان بیش از یک‌میلیون مسافر نوروزی در اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ جواد شفیعی با اعلام این خبر گفت: از 25 اسفندماه سال گذشته تا روز 13 فروردین‌ماه امسال طی مدت ۱۷ شب میزبانی، یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۳ نفر در شهر اصفهان اسکان یافتند.

او افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اولویت‌بندی ستاد، تمامی مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، مدارس آموزش‌وپرورش، منازل استیجاری، خوابگاه‌های غیرانتفاعی خودگردان دانشجویی و سایر مکان‌های پیش‌بینی شده از جمله سالن‌های ورزشی در اختیار مسافران قرار گرفت و مشکلی از نظر اسکان ایجاد نشد.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه اولویت اول اسکان مسافران برای حمایت از بخش خصوصی هتل‌ها و میهمان‌پذیرها بود، اظهار کرد: در مجموع ۱۰۵ هتل که توسط جامعه حرفه‌ای هتل‌داران برای اسکان مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده بودند، بیش از ۱۰۵ هزار مسافر شب‌خواب را در خود اسکان دادند و ۲۵ میهمان‌پذیر معرفی شده توسط اتحادیه صنف مهمان‌پذیران نیز میزبانی از حدود ۱۳ هزار نفر را برعهده داشتند.

او مدارس آموزش و پرورش را دومین اولویت کمیته اسکان در ایام نوروز دانست و گفت: از مجموع هفت هزار فضای اسکان در ۶۰۰ مدرسه‌، بالغ بر ۳۴۰ هزار نفر شب‌خواب در این کلاس‌ها مستقر شدند و طبق اعلام رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، این استان در نوروز ۱۴۰۲ رتبه دوم اسکان فرهنگیان در کشور را کسب کرد.

اسکان ۲۰۰ هزار مسافر در منازل استیجاری

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اعلام اینکه حدود ۲۰۰ هزار نفر در 3 هزار و 200 منزل استیجاری که در اختیار مشاوران املاک مجاز و مورد تأیید اتحادیه مشاوران املاک قرار داشت، ساکن شدند، افزود: در ۱۵ خوابگاه خودگردان دانشجویی بالغ بر ۱۰ هزار نفر شب‌خواب اسکان یافتند.

او اولویت آخر اسکان مسافران را مجموعه فرهنگی تفریحی و گردشگری باغ فدک دانست و گفت: در این مجموعه به عنوان تنها کمپ روباز اسکان مسافران نوروزی به‌صورت چادرخواب، ۲۰ هزار خودرو پذیرش شد.

به گفته او، به دلیل افزایش ورود مسافران، کاهش دمای هوا و بارش باران بیش از ۲۰ هزار نفر شب‌خواب در ورزشگاه‌ها اسکان یافتند.

فعالیت شبانه روزی کمیته ایمنی و حوادث

شفیعی کمیته ایمنی و حوادث را یکی از کمیته‌های فعال به صورت شبانه‌روزی در ستاد خدمات سفر شهر اصفهان دانست و گفت: تنها در باغ فدک جهت بازدیدهای شبانه به منظور برقراری ایمنی و جلوگیری از هرگونه حادثه، ۱۵۰ نفر در دو شیفت کاری به‌همراه دو دستگاه خودروی اطفائیه سبک و دو دستگاه موتورسیکلت مجهز به خاموش‌کننده مستقر شد که خارج کردن یک هزار و 561 وسیله گرمایشی غیرمجاز از جمله کپسول پیک‌نیک از چادرهای مسافران از جله اقدامات این کمیته بوده است.

آمادگی برای اسکان مسافران عید فطر و فصل تابستان

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با تاکید بر اینکه نهادهای بسیاری خارج از مجموعه شهرداری در عملکرد هرچه بهتر ستاد خدمات سفر شهر اصفهان همکاری داشتند، اعلام کرد: مقدمات و پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان مسافران و گردشگران در تعطیلات عید فطر و تابستان انجام شده و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب، اوقات خوشی را برای مسافران رقم بزنیم.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 881880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟