ثبت اقامت بیش از ٤١٣ هزار نفر در کردستان/ رکورد حضور مسافران در مریوان، سروآباد و بانه

به گزارش رکنا از کردستان؛ منصور مهرزاد روز دوشنبه ١٤ فروردین‌ماه ١٤٠٢ در جمع رسانه ها اظهار کرد: خوشبختانه در ایام نوروز با تلاش همه اعضای ستاد خدمات سفر استان، فضای بسیار خوبی برای خدمات‌دهی به مهمانان و گردشگران ایجاد شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: بر اساس آمارهای موجود از تاریخ ٢٤ اسفندماه ١٤٠١ تا ١٣ فروردین‌ماه سال‌جاری ٤١٣ هزار و ١٤٤ مسافر و گردشگر نوروزی در استان اقامت داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٤ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه بیشترین اقامت مربوط به شهرستان‌های مریوان، سروآباد و بانه بوده است، عنوان کرد: امسال علاوه بر مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی، خانه مسافر و... از ظرفیت تعدادی از کمپ‌های موقت، مدارس و سالن‌های ورزشی هم برای اسکان مهمانان و گردشگران نوروزی استفاده شد.

مهرزاد گفت: همچنین در این بازه زمانی، دو میلیون و ٣٨هزارو ٣٣٠ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و... بازدید کردند که بیشترین حضور گردشگر به ترتیب در شهرستان‌های مریوان، سروآباد و بانه به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از انجام ٩٥٩ فقره بازدید نظارتی نیز در این ایام خبر داد و گفت: در بازدید از تاسیسات گردشگری استان برای ٧ واحد تشویقی، ٨٩ واحد تذکر و ١٢ واحد اخطار کتبی صادر شده‌ است.

او با اشاره به استقبال گردشگران و مسافران از جشن‌های نوروزگاهی و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، هنرهای سنتی و سوغات در این ایام بیان کرد: ظرفیت‌های بی‌نظیر کردستان و هماهنگی و هم‌افزایی میان فعالان بخش خصوصی و دولتی باعث شد، امسال شاهد رضایت‌مندی مسافران و گردشگران نوروزی به استان باشیم.

مهرزاد یادآور شد: امید است در سال پیش‌رو با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و تعامل و همکاری بیش‌از‌پیش بتوانیم در راستای حفاظت از آثار تاریخی، معرفی و رونق صنایع دستی و توسعه صنعت گردشگری استان گام‎های مثبتی برداریم.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 881820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟