آغاز عملیات اجرایی ۱۱هزار واحد مسکونی در لرستان /۲۰۲ هکتار زمین به صورت قطعی تامین شده است

به گزارش رکنا از لرستان، دکتر احمدرضا دالوند در آیین کلنگ زنی ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان شهری در استان که با حضور رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد، ضمن تبریک ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در دستور کار قرار داده‌ایم تامین زمین برای احداث مسکن محرومین است.

 وی در ادامه لرستان را از استان‌های پیشرو در این زمینه عنوان کرد و با بیان اینکه در حوزه روستایی تا پایان ۱۴۰۲ مددجوی نیازمند مسکن نخواهیم داشت، افزود: در شورای مسکن همواره تاکید شده که هر کجا زمین تامین شود اولویت اول، مسکن محرومین است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان عنوان کرد: بین ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینه خانوار‌ها مربوط به مسکن است، بنابراین اگر بتوانیم این هزینه را از دوش این قشر حذف کنیم به توانمندسازی آنان کمک شایانی شده است.

وی در ادامه با اشاره به بحث نهضت ملی مسکن و بیان اینکه در آغاز کار حدود ۱۴۸ هزار متقاضی ثبت نام کرده‌اند، افزود: پس از پالایش این تعداد، ۴۰ هزار نفر تایید شد.

دالوند خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰۰ هکتار زمین برای این تعداد نیاز است که تاکنون تقریباً ۲۰۲ هکتار زمین را به صورت قطعی تامین کرده‌ایم.

 وی ادامه داد: تامین ۸۶۰ هکتار زمین در دست اقدام است که مراحل پایانی آن طی می‌شود.

 معاون استاندار با بیان اینکه در لرستان به ویژه خرم‌آباد به دلیل وضعیت توپوگرافی با چالش جدی تامین زمین مواجه هستیم، گفت: برای متقاضیان خرم‌آباد تقریباً ۱۷۰ هکتار مربوط به ارتش در سطح کلان از طریق توافق نامه، اقداماتی صورت گرفته که مراحل قانونی آن طی می‌شود.

 وی بیان کرد: تاکنون عملیات اجرایی ۱۱ هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این ۴۰ هزار واحد مسکونی تعیین تکلیف شوند.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 879751 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟