کمیسیون رفع تداخلات اراضی در لرستان، فرصتی برای تعیین تکلیف اختلافات مردم با دولت

به گزارش رکنا از لرستان، سید عماد شاهرخی صبح امروز در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اجرای قانون موازی که با دستور کار بررسی ۲۰ پلاک و مساحتی بالغ بر ۲۸ هزار هکتار در لرستان برگزار شد یکی از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی لرستان را تسریع در تعیین تکلیف اراضی و رفع تداخلات در پلاک‌های ثبت شده برای حفظ منابع ملی و تکریم مالکان و بهره‌برداران دانست و اظهارداشت: برای تحقق این امر اعضای کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها به طور جدی برای انجام آن تلاش‌کنند.

 وی افزود: با اجرای ماده (۵۴) قانون رفع تداخلات اراضی اختلاف مالکیتی و مشکلات بین کشاورزان و منابع طبیعی و آبخیزداری حل می‌شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان عنوان کرد: کمیسیون رفع تداخلات فرصتی برای تعیین تکلیف اختلافات مردم با دولت است تا بتوانیم در جاهایی از اراضی استان لرستان که امکان کشت دارند، اقدام به کشت کنیم و با این اقدام به اقتصاد مردم روستا و به حفاظت از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی کمک کنیم.
بهرام میردریکوند مدیر امور اراضی استان لرستان نیز در این جلسه  گفت: در این کمیسیون تعداد ۲۰ پلاک به مساحت کل ۲۸ هزار و ۳۶۰ هکتار مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت میزان ۲۶ هزار و ۹۰۲ هکتار اراضی ملی و یک هزار و ۴۵۸ هکتار به عنوان اراضی غیر ملی (مستثنیات) تثبیت شد.
مهدی زکی‌پور/لرستان

 

کدخبر: 877512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟