روند رو به رشد آمار بستری مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در اصفهان/ کاهش آمار سوختگی ناشی از چهارشنبه سوری در ۲ سال کرونا

به گزارش رکنا از اصفهان؛ فرهاد حیدری ،با  بیان اینکه در چند روز اخیر تاکنون ماموریتی برای حوادث ناشی از آیین‌های مرتبط با چهارشنبه سوری نداشته‌ایم، افزود: اکثر افراد آسیب دیده در حوادث ناشی از چهارشنبه سوری زیر ۲۰ سال هستند و بسیاری از حوادث نیز بصورت خانوادگی اتفاق می‌افتد.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان ، در نشست خبری که به صورت مشترک با همکاری آتش نشانی،دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی و اورژانس درسالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده بود، از انجام ۲۳۶هزارماموریت در طول سال جاری خبر داد و اظهارداشت: با وجود همه این موارد ولی حوادث چهارشنبه سوری دارای اهمیت خاصی است.

وی افزود:بیشتر افراد آسیب دیده در حوادث ناشی از چهارشنبه سوری زیر ۲۰ سال هستند و بسیاری از حوادث نیز بصورت خانوادگی اتفاق می‌افتد.

حیدری بیان داشت:در چند روز اخیر تاکنون ماموریتی برای حوادث ناشی از آیین‌های مرتبط با چهارشنبه سوری نداشته‌ایم

ولی سال گذشته حوادث نسبت به سال های قبل بیشتر بود و ۷۸ بستری و ۲ قطع عضو در اصفهان اتفاق افتاد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان،شایعترین عضو آسیب دیده در حوادث چهارشنبه سوری را دست و بعد از آن سر، صورت و چشم بیان کرد.

کاهش آمار سوختگی ناشی از چهارشنبه سوری در ۲ سال کرونا

همچنین رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) نیز در این نشست از روندرو به رشد آمار بستری مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری خبر داد و اظهار داشت: بررسی آمار ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد که روند مراجعه مصدومان سرپایی ناشی از حوادث چهارشنبه سوری به این مرکز درمانی، افزایشی بوده است.

علی اکبر جنگجو اضافه کرد: بدلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا فقط در سال ۱۳۹۸ مقداری با کاهش آمار سوختگی ناشی از چهارشنبه سوری مواجه شدیم.

وی افزود: سال گذشته ترکیب مراجعان و مصدومان شامل ۸۶ درصد مرد و ۱۴ درصد زن اما همه بستری‌شدگان مرد بودند.

جنگجو افزود : ۸ درصد از مراجعان سال گذشته به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان دارای سوختگی بالای ۲۰ درصد، ۱۷ درصد دارای سوختگی ۵ تا ۱۹ درصد و ۷۵ درصد دارای سوختگی کمتر از ۵ درصد بودند.

وی مهمترین عوامل مصدوم‌کننده مراجعان به این بیمارستان در حوادث چهارشنبه آخر سال را شامل ۶۸ درصد ترقه، ۲۹ درصد آتش و ۳ درصد سایر موارد مانند فشفشه اعلام کرد و گفت:

بیشترین عضو آسیب دیده در این حوادث، دست با ۳۶ درصد می باشدوپس از آن صورت، اندام های تحتانی پا و چشم بیشترین آسیب دیدگی را شامل می شوند.

وی از آمادگی کامل اورژانس بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان خبر داد و گفت: با این وجود تخت های بیمارستان ما همین امروز پر است و برای خدمات دهی به بیماران در حوادث آخر سال با مشکل مواجه هستیم.

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 876883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟