کاهش ۶۰ درصدی کم‌شنوایی و ناشنوایی با مراقبت‌های بهداشتی اولیه گوش

به گزارش رکنا از لرستان ؛ دکتر مریم کوشکی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی شنوایی اظهار داشت: با توجه به اهمیت برنامه سلامت گوش و پیشگیری از کم شنوایی و ناشنوایی هر ساله ۳ مارس مصادف با ۱۲ اسفند به عنوان روز جهانی شنوایی نامگذاری شده است.

وی افزود: شعار روز جهانی شنوایی در سال ۱۴۰۱ «مراقبت از گوش و شنوایی برای همه، بیایید آن را به واقعیت تبدیل کنیم» نامگذاری شده که به اهمیت مراقبت‌های بهداشتی گوش تاکید دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان کرد: کم‌شنوایی بر بسیاری از ابعاد زندگی افراد تاثیر مستقیم و غیر مستقیم دارد و این در حالی است که، رعایت مراقبت‌های بهداشتی اولیه می‌تواندبیش از ۶۰ درصد نیاز به خدمات مراقبت‌های گوش و شنوایی را کاهش دهد.

دکتر کوشکی ادامه داد: خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد از انواع کم‌شنوایی و ناشنوایی بزرگسالان و ۶۰ درصد از انواع کم‌شنوایی و ناشنوایی کودکان با اجرای برنامه‌های پیشگیری و مراقبت در نظام سلامت قابل پیشگیری اولیه هستند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت مراقبت‌های بهداشتی اولیه گوش و شنوایی، تاکید کرد: گوش نکردن به اصوات بلند یا موسیقی با صدای بلند، استفاده از گوش‌گیر در محیط‌های پر سر و صدا، وارد نکردن اجسام خارجی مانند گوش‌ پاک کن، سنجاق و انواع روغن به مجرای گوش از جمله مراقبت‌های بهداشتی اولیه برای پیشگیری از کم‌شنوایی و ناشنوایی هستند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

 

 

کدخبر: 874395 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟