حجم ویدیو: 10.58M | مدت زمان ویدیو: 00:00:10

به گزارش رکنا از اردبیل، مدیرکل شیلات استان اردبیل در بازدید از بزرگترین مرکز تکثیر و تولید ماهیان سردآبی در مشگین‌شهر با بیان اینکه تخم چشم زده یکی از مهم‌ترین نیازمندی مجتمع‌های پرورش ماهی است که از نظر امنیت غذایی و تداوم عملکرد واحد‌های تولیدی اهمیت زیادی دارد، افزود: خودکفایی در تولید این فرآورده سبب افزایش راندمان تولید و تحول در بخش آبزی پروری خواهد شد.

محمد الله‌بخش با بیان اینکه سالانه بیش از پنج میلیون قطعه تخم چشم زده و بچه ماهی قزل‌آلا در اردبیل تولید می‌شود، افزود: در صورت حمایت از این مراکز می‌توان این میزان را افزایش داد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل ادامه داد: تلاش بر این است که این رقم را در سال‌های آتی به ۲۰ میلیون قطعه برسانیم که با اجرایی شدن این کار گام مؤثری در کاهش واردات تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در کشور برداشته شده و بستر مناسبی برای رشد و توسعه مراکز تکثیر فراهم می‌شود.

الله‌بخش خاطرنشان کرد: نیاز صنعت آبزی پروری استان به تخم چشم زده حدود چهار میلیون قطعه در سال است که استان اردبیل با تولید بیش از پنج میلیون قطعه تخم چشم زده این محصول را به دیگر نقاط کشور صادر می‌کند.

 

کدخبر: 872559 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟