تدوین نقشه راه اشتغال در اردبیل/ دستیابی به 32 هزار شغل شدنی است؟

به گزارش رکنا از اردبیل؛ استاندار اردبیل در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اعلام این خبر، گفت: در استان اردبیل ۶۵ هزار بیکار وجود دارد که تحقق این تعداد اشتغال برای رفع و کاهش بیکاری استان نیازمند همت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی با شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی و صنعتی استان است.

سید حامد عاملی افزود: برای تحقق این تعداد اشتغال در مرحله اول ۱۳ واحد تولیدی با ظرفیت بزرگ شناسایی شده که با توسعه فاز‌های توسعه‌ای این واحد‌ها در مرحله اول نزدیک ۱۷ هزار فرصت شغلی و در مراحل بعدی هم ۱۵ هزار فرصت شغلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی قابل تحقق است.

وی با اشاره تدوین نقشه راه اشتغال برای حل معضل بیکاری در استان اردبیل، از احصای ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی هر یک از شهرستان‌ها برای تدوین این نقشه راه خبر داد و گفت: لازم است نقشه راه اشتغال هر کدام از شهرستان‌ها با توجه به تعداد بیکاران و ظرفیت‌های مختص هر منطقه تدوین و زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری‌های اشتغال‌زا و اقتصادی فراهم شود و چنانچه در هر شهرستانی زیرساخت‌های مورد نیاز موجود نباشد، باید بستر‌های لازم آماده شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در ارتباط با تحقق برنامه‌های نقشه راه اشتغال، باید طرح‌های اشتغال‌زایی که در قالب این برنامه حرکت می‌کنند و نیازمند تسهیلات و یا رفع موانع فعالیت هستند، مورد توجه قرار گرفته و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی در راستای تسریع در روند اجرا صورت پذیرد.

عاملی افزود: توجه به طرح‌های پیشران در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری مهم بوده و باید توسعه گلخانه‌ای در بخش کشاورزی، تکمیل طرح‌های اقتصادی با پیشرفت بالای ۴۰درصد در صنعت و ایجاد دهکده‌های گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم برنامه تدوین‌شده اشتغال را بر اساس ظرفیت‌های هر شهرستان اجرایی کنیم، بخش مهمی از مشکل اشتغال جوانان استان حل می‌شود و سرمایه‌گذاری در بخش ظرفیت‌های هر شهرستان در صورتی موفقیت‌آمیز است که منجر به افزایش درآمد مردم و تولید کالا و خدمات شود.

کدخبر: 844768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟