پیشکسوتان و خادمین ورزش کرمانشاه تجلیل شد ند/ نوروزی: ثروت کرمانشاه، مفاخر و بزرگان آن است

به گزارش رکنا از کرمانشاه، در مراسم همایش تجلیل از پیشکسوتان و خادمین ورزشی کلانشهر کرمانشاه که امروز به میزبانی شهرداری کرمانشاه و با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برگزار شد، جمع زیادی از ورزشکاران، قهرمانان و پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی حضور داشتند و از قهرمانان مسابقات بین‌المللی، جهانی، آسیایی و کشوری با اهداء لوح و جایزه، تجلیل به عمل آمد.

برپایه این گزارش؛ مراسم تجلیل از برترین‌های ورزش استان کرمانشاه در بخش‌های مختلفی برگزار شد و در آن‌ها از حامیان و خادمین ورزش، بازنشستگان و پیشکسوتان، داوران، مربیان برتر، قهرمانان بین‌المللی و جهانی، قهرمانان رقابت‌های آسیایی، پیشکسوتان ورزشی‌نویس و فعالان و ورزشی‌نویسان برتر استان کرمانشاه تجلیل شد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه، در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان و خادمین ورزشی، ورزشکاران کرمانشاهی را در کشور نمونه خواند و اظهار داشت: ورزشکاران کرمانشاهی به‌عنوان سرمایه‌های شهرمان، همواره پرچم کشورمان را به اهتزاز در آورده‌اند که به پاس تجلیل از این عزیزان، این همایش برپا شده است و وظیفه داریم نامشان را گرامی بداریم. 

وی با بیان اینکه در طول سالیان اخیر همواره شاهد درخشش ورزشکاران کرمانشاهی در میادین مختلف بوده ایم، خاطرنشان کرد: ورزشکاران کرمانشاهی با منش پهلوانی خود علاوه بر کسب افتخارات بی‌شمار، اخلاق‌مداری را نیز ترویج کرده تا امروز نام کرمانشاه، از جنبه قهرمانی و هم از جنبه پهلوانی در کشور بدرخشد.

شهردار کرمانشاه افزود: بزرگترین سرمایه و ثروت شهر کرمانشاه، بزرگان، مشاهیر و نام‌آوران ورزشی و فرهنگی است که گرامی داشت آن‌ها قطعاً نقشی اساسی در دورنمای توسعه شهر خواهد داشت.

ورزش کرمانشاه

رحیمی‌زنگنه، فرماندار کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم، گفت: آنچه که به‌عنوان برجستگی از نام و آوازه کرمانشاه همواره در تارک ایران درخشیده صفت پهلوانی بوده، عوامل و عناصر فراوانی وجود دارد که در معرفی روحیه جوانمردی کرمانشاهیان در طول تاریخ نقش داشته است.

وی اظهار کرد: رگ پهلوانی کرمانشاه در تاریخ ایران به چند هزار سال می‌رسد که استمرار این نام، کرمانشاهیان را به‌عنوان مرزدان راستین و سینه ستبر تاریخ ایران معرفی نموده است.

رحیمی‌زنگنه خاطرنشان کرد: یکی از هفت پهلوان ایرانی که در عهد باستان به کمک رستم رفته بنام زنگه شاوران کرمانشاهی بوده که برای نجات ایران رفته است، در قرن معاصر نیز پهلوانان کرمانشاهی آوازه  میهن بزرگمان هستند.

محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی در این همایش، گفت: همیشه به لحاظ داشتن رفقای خوب در کرمانشاه علاقه زیادی به این شهر تاریخی و مردم آن داشته و دارم و در دوران خدمت خود در فدراسیون نیز همیشه کشتی گیران کرمانشاهی مدنظر من بوده و هستند.

وی مدیران کرمانشاهی را خط مقدم توسعه ورزش شهر عنوان کرد و تلاش نوروزی شهردار کرمانشاه را ستود.

عجم از پیشکسوتان ورزش کرمانشاه نیز در ادامه از تلاش‌های شهرداری کرمانشاه در تجلیل از بزرگان ورزش تجلیل کرد.

گفتنی است، اجرای موسیقی زنده محلی با صدای ماندگار استاد جلال محمدیان و تجلیل از خادمین ورزش، بازنشستگان و پیشکسوتان، داوران، مربیان برتر از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 872266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟