انجام مرحله پایانی ادغام مراکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان، دکتر فرهاد حیدری رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان بنابر ابلاغ سازمان اورژانس کشور از سال ۹۷ درحال اجرای طرح ادغام مراکز ارتباطات ۱۱۵ در سطح استان بود و امروز دوشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ آخرین مرحله از تجمیع مراکز ارتباطات ۱۱۵ شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد.

وی افزود: پیش از این مراکز شهرستانهای اصفهان، لنجان، فلاورجان، نجف آباد، دهاقان، شهرضا، خمینی‌شهر، چادگان، برخوار، مبارکه، سمیرم، تیران و کرون، خوانسار، گلپایگان، فریدن، بویین میاندشت و شاهین شهر و میمه ادغام شدند و اکنون مراکز ارتباطات شهرستان‌های اردستان، نطنز، نایین، خور و بیابانک و فریدونشهر به صورت متمرکز به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس در مرکز استان متصل می شوند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث اصفهان تصریح کرد: در این طرح تمامی مراکز ارتباطات ۱۱۵ شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وارد سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس پیش‌بیمارستانی شدند و فرماندهی تمام ماموریت‌های این شهرستان‌ها در مرکز فرماندهی عملیات اورژانس در مرکز استان انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه از این پس زمانی که شهروندان تمامی شهرستان‌های مذکور با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند به مرکز استان متصل می‌شوند، افزود: ماموریت‌های امدادرسانی از طریق سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس رصد و فرماندهی می‌شوند.

دکتر حیدری اظهارداشت: در سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس، پرسنل عملیاتی اورژانس از طریق یک نرم‌افزار ویژه که روی تلفن همراهِ پایگاهِ آن ها نصب شده است به ماموریت اعزام می‌شوند و تمام اطلاعات فرمِ امدادرسانی به بیمار نیز در این نرم‌افزار تعبیه شده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به مزایا انجام این طرح اشاره کرد و گفت: تمرکز تماس‌ها و نداشتن تماس بی‌پاسخ، وحدت رَویه فرماندهی اورژانس، نظارت متمرکز بر عملکرد واحدهای عملیاتی، ارتقای مدیریت بحران و فرماندهی حادثه، افزایش رضایتمندی امدادخواهان، امکان استفاده برخط نیروهای عملیاتی از خدمات مشاوره پزشک اورژانس از مزایای اجرای طرح ادغام است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت ذکر نام شهر در دادن آدرس به اورژانس، اذعان کرد: از تمامی مردم عزیز استان اصفهان درخواست داریم که هنگام تماس با اورژانس و ارائه آدرسِ محل حادثه در ابتدا به نام شهرستان و شهر خود اشاره و سپس اسامی خیابان‌ها را عنوان کنند زیرا اسامی خیابان‌ها و برخی شهرها در شهرستان‌های مختلف ممکن است همانند باشد و اشتباه در این موضوع، عملیات امدادرسانی را با تاخیر مواجه می‌کند.

اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان دارای ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک اتاق فرمان است.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 869433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟