رشد ۲ برابری اعتبارات عمرانی بهزیستی قزوین
به گزارش رکنا ازقزوین، علی دهباشی پور روز سه شنبه در نشست خبری تشریح اقدامات و دستاوردهای بهزیستی استان قزوین افزود: رویکرد بهزیستی در دولت سیزدهم توجه به اشتغال، مسکن و معیشت مددجویان بوده و در این زمینه طی ماه‌های اخیر اقدامات موثری صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم مجموع مراکز خدمات بهزیستی به 282 مرکز رسیده است که شامل 10 مرکز اختصاصی خدمات اجتماعی، 51 مرکز توان‌بخشی، 85 مرکز پیشگیری از اعتیاد، 17 مجتمع خدماتی، 53 مرکز مثبت زندگی و 66 مؤسسه غیردولتی است. همچنین در دولت سیزدهم 18 موافقت اصولی برای راه‌اندازی مراکز غیردولتی، 40 پروانه فعالیت و 13 پروانه تاسیس مؤسسات خیریه صادر کردیم.

دهباشی پور تصریح کرد: اعتبارات بهزیستی قزوین سال گذشته در حوزه اشتغال ۳۵ میلیارد تومان بود که این میزان برای سال جاری به ۱۲۵ میلیارد تومان رسید که از افزایش چشمگیری برخوردار بود.

وی ادامه داد: بهزیستی استان قزوین متعهد است تا پایان سال جاری برای یکهزار و ۲۵۲ مددجو شغل ایجاد کند.

وی بیان کرد: در حوزه چندقلویی‌ها 610 خانواده را تحت پوشش قرار دادیم که شامل 550 خانواده دارای دوقلو، 59 خانواده دارای 3 قلو و یک خانواده دارای 4 قلو را تحت پوشش قرار دادیم. به هر خانواده دارای سه‌قلو یک میلیون و 700 هزار تومان در ماه و به هر خانواده دارای دوقلو یک میلیون و 400 هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قزوین با اشاره اقدامات حوزه توانبخشی گفت: ساخت ویلچر، عصا، تشک و بالابرهای تخصصی و باتری سمعک از اقلام مورد هدف ماست که تلاش می‌شود با دانش‌بنیان‌سازی آن‌ها و حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی تولید آن در استان کلید بخورد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم 60 فقره کمک‌هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه و 68 فقره کمک‌هزینه تأمین لوازم خانگی به مددجویان بهزیستی پرداخت کردیم، گفت: در حال حاضر 146 فرزند تحت پوشش بهزیستی داریم که توسط خیران حمایت می‌شوند.

وی تأکید کرد: اعتبار تخصیص‌یافته در راستای اشتغال مددجویان از محل تسهیلات خوداشتغالی و اعتبارات تخصیصی استان بند ب تامین شده است.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 866140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟