اجرای سند جامع کشمش در صادرات / رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین عنوان کرد

به گزارش رکنا از قزوین ، نشست کشوری میز توسعه صادرات محصول کشمش و صنایع تبدیلی روز سه شنبه با حضور رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی،  علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری، مهدی بخشنده رپیس اتاق بازرگانی و جمعی از بازرگانان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در محل ساختمان جدید اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد.

مهدی بخشنده در این نشست اظهارداشت: امروز که سرعت تغییرات در جهان بسیار بالا رفته و اولویت دنیا کنترل تورم شده و ساختار اقتصاد تغییر کرده به نظر می رسد اگر با روشهای نوین و کارآمد وارد کار نشویم شاید صادرات محصولات کشاورزی زیاد اقتصادی نباشد.

وی افزود: با سیاست های اشتباه و سخت گیری هایی که در گذشته صورت گرفته متاسفانه صادرات کشمش در کشور وضعیت خوبی ندارد و باید روی صنایع تبدیلی کار کنیم زیرا امروز سرانه مصرف کشمش زیر نیم درصد است درحالی که در کشورهای توسعه یافته بالای ۱.۵ درصد است. 

photo_2023-01-31_14-54-24

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: در تولید انگور باید بهره وری را بالا ببریم و از هر ۱۰ تن به ۴۵ تن در هکتار برسانیم و برای کاهش مصرف آب و تولید بیشتر با روش های نوین هم اقدام کنیم.

 وی بیان کرد: کشمش ظرفیت بالایی در اقتصاد و صادرات دارد و اگر به آن فکر نکنیم قشر زیادی از باغداران آسیب می بینند.

بخشنده تصریح کرد: وقتی صادرات پتروشیمی ۱۸ میلیارد دلار بوده در حالی که در کشمش ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری داریم ب نظر می رسد در این عرصه غفلت کرده ایم و بازار کشمش را از دست داده ایم و با سختی صادرات را انجام می دهیم.

 

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 866118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟