افتتاح 7 خانه ورزش روستایی قزوین در دهه فجر
به گزارش رکنا ازقزوین، ؛ عباس علایی مقدم روز سه شنبه به مناسبت دهه مبارک فجر در نشست خبری افزود: 400 برنامه ورزشی به مناسبت بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین افزود: با اجرای مراسم گلریزان با حضور جامعه ورزش زمینه آزادی چند زندانی فراهم خواهد شد و میزبانی از مسابقات ورزشی و افتتاح ساختمان اداری، سرایداری، مهمانسرا و خوابگاه در محمدیه در دهه فجر تدارک دیده شده است.

علایی مقدم اظهارداشت: با اجرای برنامه راهیان پیشرفت با حضور جوانان زمینه آشنایی آینده سازان کشور با پیشرفت های حاصل شده در استان و نیز فعالیت های سازندگی مهیا می شود.

وی عنوان کرد: در سال جاری هم اجرای 4 پروژه بزرگ ورزشی استان قزوین شامل تکمیل خانه جوان، تکمیل فاز 2 استخر آبیک و ساخت مجموعه ورزشی بزرگ ریحانه‌النبی (شامل استخر شهدای غواص، خانه هندبال و خانه والیبال) آغاز شده است که همه این پروژه‌ها با اعتبارات مصوب سفر ریاست‌جمهوری اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: تکمیل سالن سنگ‌نوردی و 5 ماهه آماده بهره‌برداری خواهیم کرد. تکمیل سالن ورزشی روستاهای مهدی‌آباد، قدیم‌آباد، زین‌آباد و تکمیل زورخانه ورزشی شهر شریف‌آباد و خوابگاه ورزشی تاکستان که در مراحل نهایی قرار دارد.

علایی مقدم بیان کرد: برگزاری اردوی تیم ملی ژیمناستیک در قزوین و اردوی ترامپولینگ در الوند از دیگر اقداماتی است که به توانمندسازی هیئت های شهرستانی و کسب تجربه آنها کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش همگانی مسابقات مینی‌فوتبال محلات را در دهه فجر آغاز خواهیم کرد. ثبت نام از تیم‌های محله‌ای بدون محدویت آغاز شده است و زمان و مکان برگزاری مسابقات طی روزهای آتی اطلاع‌رسانی می‌‌شود. تیم‌های برتر این مسابقات در یک لیگ استانی رقابت کرده و در نهایت تیم‌های برتر استانی هم در لیگ ملی مینی‌فوتبال محلات شرکت می‌کنند.

علایی‌مقدم با بیان اینکه کل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری در حوزه ورزش و جوانان 72 میلیارد تومان بوده است، افزود: از این میزان 44 میلیارد تومان برای تکمیل 10 سالن ورزشی با پیشرفت بالای 50 درصد اختصاص داده شده که قرار است این 44 میلیارد تومان 2 ساله اختصاص داده شود.

وی از تحقق و جذب 39 درصد از اعتبارات مصوب سفر ریاست‌جمهوری در حوزه ورزش استان خبر داد و گفت: تا این لحظه 28 میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر در استان قزوین محقق شده است و با کمک این اعتبارات بیش از 8 طرح ورزشی استان قزوین تا پایان سال تکمیل می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین همچنین درباره وضعیت پیشرفت خانه جوان استان قزوین گفت: این خانه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله نازک‌کاری قرار دارد که تا پایان سال افتتاح می‌شود. در ضمن دیوارکشی مجموعه ورزشی امام‌خمینی تاکستان‌ها به اتمام رسیده است.ک

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 866137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟