انتصاب مدیرکل بازرسی استانداری کرمانشاه قانونی است؟ استانداری پاسخ دهد

به گزارش رکنا از کرمانشاه، استاندار کرمانشاه روز گذشته یک شنبه نهم بهمن ماه و پس از گذشت چهل روز از انتصاب خود، شش حکم مدیریتی در حوزه معاونت سیاسی، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل بازرسی استانداری، مشاور و دستیار را صادر کرد.

یکی از احکام صادر شده توسط دکتر محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه، مربوط به اداره کل بازرسی و حقوقی استانداری است که دکتر عبدالرحیم بنکدار عهده دار این مسؤلیت شد.

دکتر بنکدار متولد 1336 و یکی از چهره‌های مؤمن، متعهد، انقلابی و با اصالت کرمانشاه است که در کارنامه وی، معاونت وزارت رفاه در دولت نهم و سرپرستی بیمه سلامت کشور دیده می‌شود و بی‌شک با تجربیاتی که دارند می‌توانند در این سمت منشأ خیر و برکت باشند.

اما نکته قابل تأمل در این انتصاب، شرایط سنی و شغلی دکتر بنکدار است، در بحث سنی که اکنون ۶۵ سال سن دارند، هیچ گونه سنخیتی با شعارهای دولت و توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوانگرایی ندارد.

در بحث شغلی نیز و بنابر اخبار رسیده به رکنا، به نظر می رسد که ایشان بازنشسته بوده و طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان، نمی‌توانند عهده دار این مسؤلیت باشند. البته برخی از فعالان سیاسی مدعی اند که ایشان در پایان دولت احمدی نژاد و بدون دریافت حقوق، خانه نشین شده اند و برخی نیز مدعی اند که مجوز بازگشت ایشان از وزارت کشور اخذ شده که این موضوعات باید از لحاظ قانونی و حقوقی بررسی شود که آیا ایشان می‌توانند در این مسؤلیت باشند یا خیر؟

از آنجا که اداره کل بازرسی و حقوقی استانداری باید بر عملکرد ادارات نظارت داشته و تخلفات را بررسی کند، بهتر است ابتدا نحوه این انتصاب بررسی شود تا ضمن رفع شبهات و مباحث قانونی، نقش مهم این اداره کل بیشتر دیده شود.

در دولت سابق، مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه که خود را در دهه ٨٠ بازخرید کرده بود، با افشاگری رسانه های منتقد دولت وقت، مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان گردید و از سمت خود برکنار شد. هرچند که پس از اخذ مجوز از وزارت کشور، پس از حدود سه ماه بکار خود بازگشت.

دکتر بنکدار در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم و سیزدهم، ریاست ستاد مرکزی حجت الاسلام رئیسی در استان کرمانشاه را عهده دار بودند.

رکنا منتظر پاسخ مستند روابط عمومی استانداری درخصوص این انتصاب خواهد بود و تا حصول نتیجه، این موضوع در دستور کار رکنا قرار خواهد داشت.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 865858 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟