افتتاح و کلنگ زنی پروژه های برق خورشیدی در استان اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سارا صالحی افزود:با حضور معاون وزیر نیرو همچنین واگذاری زمین بزرگترین پروژه نیروگاهی مناقصه ساتبا مربوط به سایت 200مگاواتی شرکت مپنا در شاهین شهر و نیز تعدادی دیگر از سرمایه گذاران مناقصه ساتبا در دیگر مناطق استان با ظرفیت های  ۱۰، ۲۰و۳۰مگاواتی انجام و با گلنگ زنی طرح ها، پروژه های نیروگاهی در نقاط مختلف استان اصفهان وارد فاز اجرا خواهد شد .

مدیر دفتر بازار برق و تولید پراکنده  شرکت توزیع برق اصفهان افزود:در حوزه طرح های حمایتی در حوزه شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز افتتاح  ۱.۱مگاوات نیروگاه خورشیدی در فردوس ماشین در شهرستان هرند را در دستور کار داریم.

وی گفت :در این نیروگاه 600 کیلووات پنل  خورشیدی نسل جدید که جزو جدیدترین تکنولوژی های برق خورشیدی هستند بکار رفته و اجرا شده است.  

صالحی افزود:افتتاح ۵۰نیروگاه کوچک مقیاس ۵۰ .وات ویژه اقشار کم برخوردار در روستاهای مختلف بسته به تعداد روستاها نیز از دیگر برنامه های افتتاحی در استان اصفهان است.

وی تاکید کرد:به عنوان پایلوت یکی از این نیروگاه ها در هاشم آباد هرند افتتاح شد و ۵۰واحد دیگر در  نقاط دیگر راه اندازی می شود .

وی از افتتاح فاز دوم سوله خورشیدی ۲۰۰کیلو واتی در یک واحد صنعتی خبر داد و گفت: این سوله با استفاده از پنل های خورشیدی در شهرک صنعتی اژیه راه اندازی شده است که دارای رویکرد جدیدی برای گسترش انرژی های تجدید پذیر است و شهرک صنعتی سبز را محقق می نماید .

صالحی با اشاره به اینکه در کشور این اولین سوله خورشیدی است که با استفاده از پنل های خورشیدی راه اندازی شده است که می تواند الگویی برای دیگر صنایع باشد.

وی در رابطه با نرخ خرید تضمینی نیروگاه های خورشیدی گفت:خرید تضمینی  از ۱تا ۲۰کیلو وات ۱۶۵۰تومان است وخرید تضمینی تا ۱۷۵۰ بازگشت سرمایه برای,سرمایه گذار است .

وی گفت:نیروگاه های کوچک مقیاس ۵ مگا واتی توسط بسیج سازندگی  برای اقشار تحت حمایت کمیته امداد،و بهزیستی در شرق اصفهان راه اندازی خواهد شد که درآمد آن هر ۲ماه یکبار به حساب مشترک واریز می شود .

صالحی تاکید کرد: ۵هزار واحد نیروگاه خورشیدی  جزو سهیمه ۱۴۰۱ است که ۱۰۰۰نیروگاه در شرق اصفهان و شهرستان اصفهان و مابقی در دیگر شهرستان ها راه اندازی می شود .

وی گفت:در حال حاضر چالش ما برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس  تسهیلات بانکی است که اگر بانک ها این تعامل را با ما داشته باشند می توانیم نصب را شروع کنیم .

صالحی افزود: روند اعطای اعطای تسهیلات برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی  بسیار کند است و اگر این محدودیتها برطرف,شود راه اندازی این نیروگاه ها سهل الوصول تر خواهد بود .

این مقام مسول گفت: امروز ۵۰ نیروگاه کوچک مقیاس 5کیلوواتی طرح حمایتی ساتبا ویژه اقشار کم برخوردار و روستاییان محترم در حوزه روستاهای شرق اصفهان افتتاح می شود.

امید است آغازی بر اجرای کامل طرح و توسعه چشمگیر سامانه های برق خورشیدی حمایتی باشد.

همچنین در ادامه برنامه افتتاح و بازدید از اولین سوله صنعتی طراحی و اجرا شده با پنل های خورشیدی را در دستور کار خواهیم داشت که می تواند آغازی بر فصلی جدید در طراحی و اجرای شهرک های صنعتی خورشیدی باشد.

بهمن راعی /اصفهان

کدخبر: 864649 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟