اعزام 4 هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور
به گزارش رکنا ازقزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران که در محل سپاه قزوین برگزار شد ضمن محکوم کردن اقدام نابخردانه پارلمان اروپا اظهارداشت: سپاه خود را خدمتگزار مردم می داند و جان خود را فدا می کند تا امنیت کشور آسیب نبیند.
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین یادآور شد: بالاترین و مهمترین راهبرد سپاه، فدا کردن جان خود برای مردمان این سرزمین و در نهایت نیز آرزوی ما آسایش، امنیت و سربلندی مردم میهن اسلامی است.
وی افزود: نسخه جدید حماقت دشمن حمله به سپاه بود و ما خوشحالیم که همچنان مورد غضب دشمن هسیتم و اگر روزی تمجید شویم باید شک کنیم و نگران باشیم.

photo_2023-01-26_16-33-15

فرمانده سپاه استان قزوین در ادامه به برنامه ریزی برای اعزام گروههای مختلف مردم به اردوی راهیان نور اشاره کرد و اظهارداشت: همه ساله برنامه ریزی مدونی برای برگزاری اردوهای راهیان نور صورت می گیرد تا علاقمندان به در سفر به کربلای ایران با ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس آشنا شوند.

وی بیان کرد: امسال برای اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور برنامه ریزی شده که کاروانهای دانش آموزی زودتر از سایر گروهها عزیمت خواهند کرد.

وی بیان کرد: ماجرای زندگی سید آزادگان، شهید لشگری، شهید رجایی، شهیدبابایی و برخی فرماندهان شهید همچون شهید اللهیاری، شالی، حسن پور و دیگر شهدای استان جزو استثنائات است. ماجرای حضور شهید حسن پور بزرگترین مناظره عقل عشقی است که یک قزوینی بپا کرده است. این شهدای گرانقدر در یگان هایی درخشیدند که در آن غریب بودند. لذا کارهای ماندگاری در این حوزه ایجاد نشده است. 

سردار آتانی  گفت: با وجود چنین ظرفیت های تاثیرگذار و برجسته ای باید دید چرا امروز جوانان دور شده اند. در حالیکه باید در میدان عمل خدمتگزاری باشند تا به کشور خدمت کنند و لذا پرداختن به تاریخ دفاع مقدس و مکتب شهدا می تواند مسیر مناسبی برای جذب جوانان باشد.

وی اظهارداشت: سپاه همیشه برنامه های خود را در قالب یک برنامه ریزی سه جانبه هماهنگ می کند و قرار است با خود مردم برای مردم کار کنیم لذا بخشی از هزینه ها توسط خانواده ها، بخشی به صورت آورده سپاه و بخشی از سوی دستگاهها تامین می شود.

فرمانده سپاه استان قزوین اظهارداشت: در سال گذشته بهترین استان در اعزام راهیان نور بودیم و در کنار تدارک اتوبوس برای انتقال علاقمندان ، برخی خانواده ها درخواست عزیمت با خودروی شخصی داشتند که در این زمینه نیز مساعدت و همکاری لازم صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در سال قبل 200 خانواده با خودروی شخصی به اردوی راهیان نور رفتند و از سوی سپاه استان برای اسکان و تامین نیازهای آنها همکاری لازم صورت گرفت و امسال هم هر خانواده تمایلی به این کار داشته باشد مساعدت می کنیم.

سردار آتانی اظهارداشت: در ایام دهه فجر برنامه های متنوعی از سوی سپاه تدارک دیده شده که بایستی کارهای هنرمندانه ومبتکرانه هم داشته باشیم.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات رالی از برنامه های امسال است و در کنار آن از کتاب «لبخند من» از زندگی شهید الیاس چگینی رونمایی می شود.

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 864644 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟