احتمال شیوع آنفولانزا در بین دانش آموزان / والدین مواظب باشند

به گزارش رکنا از هشترود؛ دکتر سلیمان جعفرزاده با اعلام این خبر افزود: با توجه به شروع فصل سرما و برودت هوا و احتمال  شیوع بیماری آنفولانزا و قدرت سرایت این بیماری مخصوصا در گروه دانش آموزان ، توجه به این قشر از جامعه از طرف مسئولین آموزش و پرورش و معلمان و مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان باید با در اولویت باشد.

وی ادامه داد: معلمان در کلاس های درس،  در صورت مشاهده دانش آموزی که دارای علائم سرماخوردگی، آبریزش بینی، عطسه، سرفه، سردرد، وتب بالا است، حتما توجه داشته باشند که این دانش آموز نباید در کلاس  حضور داشته باشد.

جعفرزاده متذکر شد: معلمان باید شرایط دانش آموز را به مدیران  مدارس اعلام نمایند تا هرچه سریعتر، دانش آموز به منزل هدایت شود تا از ابتلای دیگر دانش آموزان جلوگیری شود.  

وی متذکر شد :  فردی که  سرماخورده است  اگر به موقع در منزل استراحت کند روند بهبود بیماری،  سریعتر انجام می گیرد و زودتر بهبود خواهد یافت.

جعفر زاده استفاده از غذای گرم و انواع سوپ ها را برای تغذیه مناسب دانش آموزان در دوره بیماری بهترین غذا،  عنوان کرد و افزود: والدین از دادن  غذای آماده و انواع فست فود ها در دوره  بیماری ، به فرد بیمار جدا پرهیز کند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان هشترود تاکید کرد:والدین  در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری،  از فرستادن فرزندان خود به مدرسه خودداری کرده ، و در اسرع وقت  به نزدیکترین مراکز بهداشتی درمانی جهت معاینه مراجعه کنند.

جعفرزاده تصریح کرد:  استراحت به موقع در منزل باعث کاهش شیوع بیماری و عدم سرایت به بقیه دانش آموزان خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان در ادامه به پیشگیری از بیماری  سرطان و عوامل مهمی که باعث ایجاد سرطان در جامعه می شود پرداخت و افزود: پیشگیری از سرطان و عوامل مهمی که باعث ایجاد سرطان در جامعه می شود و علم پزشکی و بهداشت نیز آنها را تایید کرده است عبارت است از استفاده  زیاد از غذاهای سرخ کردنی و انواع فست فود ها ، عدم فعالیت بدنی و استرس ، که هوشیاری فرد وخود مراقبتی می تواند در  تشخیص سریع این بیماری خطرناک ودرمان به موقع بسیار موثر باشد.

اسماعیل رحیمی / هشترود

کدخبر: 864548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟