شیوع بیماری آنفولانزا در بین دانش آموزان هشترودی / والدین مواظب باشند

به گزارش رکنا از هشترود؛ دکتر سلیمان جعفرزاده با اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش سرماخوردگی مخصوصا در بین دانش آموزان ، توجه به این قشر از جامعه از طرف مسئولین آموزش وپرورش و معلمان و مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان باید با جدیت  در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: معلمان در کلاسهای درس ،  در صورت مشاهده دانش آموزی که دارای علائم سرماخوردگی، آبریزش بینی ، عطسه ، سرفه، سردرد، وتب بالا است حتما توجه داشته باشند که این دانش آموز نباید در کلاس  حضور داشته باشد.

 

جعفرزاده متذکر شد: معلمان باید شرایط دانش آموز را به مدیر مدارس اعلام نمایند تا هرچه سریعتر ، دانش آموز به منزل هدایت شود تا  از ابتلای دیگر دانش آموزان خود داری گردد. و فردی که  سرماخورده است  اگر   در منزل  استراحت نماید  روند بهبود   بیماری در منزل  سریعتر انجام می گیرد.

جعفرزاده اظهار نمود: اولیای دانش آموزان در صورت مشاهده علائم ذکر شده در فرزندانشان به هیچ وجه اجازه ورود به مدرسه را ندهند و از مرخصی استعلاجی استفاده نمایند.

 

رئیس شبکه بهداشت ودرمان هشترود با اشاره به افزایش مراجعین به اورژانس بیمارستان شهر نیز گفت: با توجه به افزایش بیماران ، مراجعه به بیمارستان واورژانس هشترود در حال افزایش است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت رعایت نکات بهداشتی از طرف معلمان و اولیای دانش آموزان با کاهش مراجعین به اورژانس خواهیم بود .

 

جعفر زاده استفاده از غذای گرم و انواع سوپ ها را برای تغذیه مناسب دانش آموزان در دوره بیماری بهترین غذا ،  عنوان نمود وافزود: والدین از دادان غذای آماده و انواع فست فود حتما خودداری نمایند وباز تاکید می کنم در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری از فرستادن فرزندان خود به مدرسه خودداری نمایند و در اسرع وقت به نزدیکترین مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند‌.

 

اسماعیل رحیمی / هشترود

 

کدخبر: 834480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟