برگزاری جشن تکلیف بیش از ۱۹۰ نفر از دانش آموزان دختر  کلاس سومی هشترود

به گزارش رکنا از هشترود ؛ مدیر  آموزش و پرورش این شهرستان در جشن تکلیف دختران کلاس سومی  گفت: جشن تکلیف آغاز درخشش روح خدا پرستی در میان فرشتگان زمینی است.

   بصیری  ورود به سن تکلیف و پذیرفتن عبودیت و بندگی پروردگار متعال را به دانش آموزان  تبریک گفت و افزود: یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش، آشنا کردن دانش‌آموزان با آموزه‌ های دینی است.

وی متذکر شد:  اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات تلاش شود هیچ گاه فرد اسیر هوای نفس نمی شود .

وی در آخر خاطر نشان کرد: امروز نزدیک به ۲۰۰ نفر از دانش آموزان مدارس دخترانه که در کلاس سوم ابتدایی مشغول به تحصیل می باشند موفق شدند به  جشن تکلیف برسند که امیدواریم  این عزیزان در تمامی مراحل زندگی خصوصا در انجام فرایض دینی خود  موفق باشند.

رسیدن به سن تکلیف نقطه عطفی در زندگی هر انسان است.

امام جمعه هشترود هم در این جلسه  با اشاره به این که امروز  روز مبارک  وبه یاد ماندنی  در خاطرات دانش‌آموزان است  افزود: رسیدن به سن تکلیف نقطه عطفی در زندگی هر انسان است و خانواده و والدین می‌توانند با کمک مجموعه‌های فرهنگی، وظایف دینی را برای آنها تبیین کنند.

حجت الاسلام حسن جعفریان  اظهار کرد:  نماز،  رعایت حجاب اسلامی و مقید بودن به آموزه‌ها و دستورات دینی از مهمترین برنامه‌هایی است که باید به بهترین شکل به دانش‌آموزان دختر آموزش داده شود.

وی با تأکید بر این که نماز بهترین وسیله برای ارتباط با خدا است، افزود: دانش آموزان اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کنند هیچ گاه اسیر هوای نفس نمی شوند واز لحاظ سلامت روان ، دارای روح و روانی متعالی تر ودارای آرامش و خوشبختی قابل قبولی می شوند. 

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

کدخبر: 860419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟