تخصیص ۷۴۵ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس‌جمهور به بخش سلامت استان/ احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی شهرستان مرزی رازوجرگلان

به گزارش رکنا از خراسان شمالی، دکتر سیدجواد پورنقی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان پورسینای آشخانه از دیگر پروژه های درمانی مطرح در سفر رییس جمهور بود که اعتبار خوبی برای تکمیل و تسریع در ساخت آنها مصوب شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌ شمالی یادآور شد: در حوزه فوریت های پزشکی و اقدامات پیش بیمارستانی نیز در سفر رییس جمهور ۲۵۰ میلیارد ریال برای احداث پایگاه های اورژانس در نظر گرفته شد.

وی افزود: اکنون ۴۹ پروژه بهداشتی و درمانی در استان با بیش از ۱۸ هزار متر مربع در حال ساخت است.

پورنقی ادامه داد: این پروژه ها با هدف ارتقای سلامت شهروندان در تمامی نقاط خراسان شمالی در حال اجرا است که شاخص ترین آن در حوزه درمان، احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی شهرستان مرزی رازوجرگلان است.

وی تصریح کرد: بیمارستان ۶۴ تختخوابی رازوجرگلان از نیازهای اصلی این شهرستان مرزی محسوب می شود که از ۲ سال گذشته کلنگ آن بر زمین زده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: با اجرای پروژه بیمارستان ۶۴ تخت خوابی و دیگر پروژه های بهداشتی و درمانی استان بی تردید در سال های آینده شاهد رشد چشمگیری در حوزه تملک دارایی بخش سلامت خواهیم بود زیرا که با اجرای این پروژه ها برای هر یک از آن اعتبار مشخصی تعریف و جذب می شود.

بهره برداری از ۱۲ پروژه بهداشتی در دهه فجر

پورنقی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۱۲ پروژه بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرستان های خراسان شمالی به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی افزود: این پروژه ها شامل افتتاح مراکز بهداشتی، مراکز جامع سلامت و پانسیون پزشکان در شهرستان های شیروان، بجنورد و رازوجرگلان است.

وی با اشاره به تجهیز دپارتمان قلب استان، گفت: برای نخستین بار در استان، دپارتمان تخصصی قلب بیمارستان امام حسن (ع) به اکو کاردیوگرافی ترانس مری (TEE) مجهز می‌شود.

پورنقی خاطرنشان کرد: این دستگاه با ارزش ۵۰ میلیارد ریالی با مساعدت وزارت بهداشت به استان تعلق گرفته و به‌ زودی در دپارتمان قلب بجنورد نصب و راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی تصریح کرد: پیش از این بیماران با تحمل هزینه‌های مازاد درمان، برای انجام اکوکاردیوگرافی قلب ترانس مری، به دیگر استان‌ها سفر می‌کردند.

کدخبر: 863725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
امیرحسین ذکاء
آیا این خبر مفید بود؟