لرستان در حوزه شیلات ظرفیت بسیار مطلوبی در ایجاد اشتغال پایدار دارد

به گزارش رکنا از لرستان ؛ سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه سفر به پلدختر لرستان اظهار داشت: ظرفیت شیلات لرستان قابلیت خوبی در ایجاد ثروت و اشتغال دارد به خصوص در پرورش ماهیان خاویاری ، امروز از مجتمعی بازدید شد که نشان دهنده ظرفیت مطلوب حوزه شیلات در ایجاد اشتغال پایدار لرستان دارد.

وی با بیان اینکه شیلات لرستان یک قطب است، افزود: لرستان در مجموع در حوزه کشاورزی و دامپروری و به خصوص کشت دیم در کشور سرآمد است و مردم این منطقه در طول تاریخ در این بخش ها همواره ابداعات و ابتکاراتی داشته اند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این سفر ایستگاه‌های پمپاژ آبی که بر اثر سیل دچار آسیب و خسارت شده بودند مورد بازدید قرار گرفت که حداقل ۲ ایستگاه مقرر شد که تا پایان سال به بهره برداری برسد.

ساداتی نژاد گفت: یکی از موضوعات قابل توجه خسارات زمین های کشاورزی در حاشیه رودخانه ها است که به ۴۰۰ هکتار می رسند که قابل برگشت نیست و قرار شد یک گردش کار روی آنها انجام شود و راهکاری برای حل این مساله با مشورت استاندار و سایر مسوولان مرتبط ارایه شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شهرستان پلدختر ۳۰۰ روستا دارد که حفظ این جمعیت روستایی برای ما اهمیت دارد که با حمایت از کشاورزی و دامپروری سعی می شود اشتغال پایدار روستایی رونق گیرد.

مهدی زکی پور / لرستان 

کدخبر: 862963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟