گلایه مردم لرستان از عدم ساخت سد «معشوره»

به گزارش رکنا از لرستان،حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در سخنانی با اشاره به اینکه روز یکشنبه عضو هیئت مدیره آب نیرو وزارت نیرو و مجری دو طرح سد «معشوره» و سد «بختیاری» در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان حضور پیدا کردند و مختصاتی از این دو سد را بیان کردند، اظهار داشت: در باب سد «بختیاری»، مخزن بیش از پنج میلیارد متر مکعبی این سد، ارتفاع بالغ بر ۳۲۵ متر سد، ایجاد نیروگاه برق دو هزار مگاواتی و هفت هزار شغل مستقیم در این جلسه صحبت شد.

احداث سد «معشوره» ۱۰۰۰ شغل در لرستان ایجاد می‌کند

وی، بیان داشت: سد «بختیاری» که در لرستان احداث می‌شود جز بزرگترین سدهای کشور است و تاکید شد که در همه مراحل، استان لرستان از منافع این سد برخوردار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه مجری سد «بختیاری» و سد «معشوره» و عضو هیئت مدیره آب نیروی وزارت نیرو بر عزم وزیر نیرو و این وزارتخانه با توجه به گشایش‌هایی که در رابطه با سد «بختیاری» به وجود آمده تاکید و اعلام کردند که این کار را دنبال می‌کنند، افزود: همچنین از پیگیری‌هایی که در استان راجع به این دو سد انجام شده تشکر کردند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به سد «معشوره» که آغاز مطالعات آن به سال ۱۳۵۰ بر می‌گردد هم علل و عوامل تأخیر در احداث آن را اعلام و حجم مخزن سد را ۹۹۰ میلیون متر مکعب عنوان کردند، گفت: احداث دو نیروگاه ۷۰ مگاواتی و تخصیص ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب از دیگر مختصات این سد اعلام شد.

وی، بیان داشت: این سد می‌تواند هزار شغل را در استان ایجاد کند.

گلایه مردم لرستان از عدم ساخت «معشوره»

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به اینکه آنچه که در این جلسه از طرف این خدمت گذار به نمایندگی از مردم متدین و انقلابی استان لرستان مورد تاکید قرار گرفت، این بود که لرستان دارای ظرفیت‌های گوناگون، برخوردار از ثروت و نعمت فراوان است و جز پنج استان پر بارش کشور محسوب می‌شود، عدم تکمیل سدهای استان از جمله این دو سد خسارت زیادی را بر مردم استان وارد کرده است.

حجت الاسلام شاهرخی، ادامه داد: این امر موجب گلایه‌هایی شده، بنابراین ساخت این سدها از جمله سد «معشوره» که این خدمت گذار ۳۰ بار در سخنانم از این سد نام برده ام، نامه‌هایی به مسئولان نوشته ام، دیدارهایی با مسئولان مربوطه در دولت دوازدهم و سیزدهم داشته ام مورد تاکید است، سایر مسئولان استان نیز در این رابطه پیگیری کرده اند.

وی با بیان اینکه در این جلسه بر لزوم به کار گیری نیروهای متخصص و پیمانکاران بومی در این دو سد تاکید شد، گفت: رئیس جمهور در ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰ که به لرستان سفر داشتند اعلام کردند که استان لرستان را در محور اشتغال و آب ویژه می‌بینند، بنابراین احداث این سدها و به کار گیری نیروهای بومی در آنها امر مهمی است.

تحول در شهرهای لرستان با احداث سد «معشوره»

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تاکید کرد: احداث سد «بختیاری» در لرستان برای مردم و مسئولان مهم است و در این جلسه بر این امر تاکید شد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در مطالعه، ساخت، تکمیل، پیمانکاری‌ها، اشتغال نیروهای متخصص بومی در این پروژه‌ها مورد تاکید قرار گرفت، ادامه داد: مردم لرستان، رسانه‌های آگاه و هوشمند، این خدمت گذار و دیگر مسئولان استانی بر این امر استمرار دارند.

وی با بیان اینکه سد «معشوره» می‌تواند برای مردم شهرهای نورآباد، چگنی، کوهدشت، پلدختر و تمام روستاهای در مسیر تحول مفید و سازنده‌ای را در پی داشته باشد، گفت: سد «بختیاری» هم برای عموم مردم استان و کشور بسیار ارزشمند است و ما مرحله به مرحله با یاری خدا مصوبات سفر رئیس جمهور و دیگر اموری که در ارتقای فرهنگی و پیشرفت استان مؤثر است را پیگیری می‌کنیم تا آینده روشن و موفق برای کشور و استان لرستان رقم بخورد.

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 859982 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟