پیشرفت فیزیکی شبکه آبیاری سد خدا آفرین به ۷۰ درصد رسید

به گزارش رکنا از اردبیل، جبرائیل رمضانی با اعلام این خبر، گفت: برای تکمیل شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که مسئولان اجرایی پیگیر تامین آن هستند.

وی با اشاره به عملیات اجرایی شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین در چهار ناحیه عمرانی گفت: ناحیه عمرانی اول این شبکه به اتمام رسیده و ناحیه عمرانی دوم هم در ۶ واحد در دست اجراست که سه واحد آن تکمیل شده و سه واحد دیگر هم بر اساس پیش بینی‌ها هفته دولت ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.

معاون طرح توسعه آب منطقه‌ای استان اردبیل افزود: ناحیه عمرانی سه و چهار این شبکه ۱۰ هزار و ۴۲۹ هکتار پیش‌بینی شده که ۹ هزار و ۲۲۴ هکتار به صورت کلاسیک ثابت، ۹۰۷ هکتار به صورت سنترپیوت و ۲۹۸ هکتار آن به صورت اسپری بوم خواهد بود.

رمضانی بیان کرد: هم اکنون پیشرفت فیزیکی ناحیه عمرانی سوم و چهارم به ۷۰ درصد رسیده و در صورت تامین اعتبار لازم در زمان مقرر به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین درباره عملیات اجرایی سیفون دره خداآفرین گفت: سیفون دره‌رود به عنوان شاهرگ اصلی شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین با ۷۶ درصد پیشرفت در حال اجراست.

به گفته رمضانی این سیفون با ظرفیت ۶۰ مترمکعب بر ثانیه دارای ۵ رشته لوله فولادی به قطر ۲۸۰۰میلی‌متر و هر رشته بیش از ۲ کیلومتر است.

معاون طرح توسعه آب منطقه‌ای استان اردبیل بیان کرد: امسال برای طرح شبکه آبیاری خداآفرین چهار هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته و پیگیر اختصاص بقیه اعتبارات هستیم تا اجرای طرح تسریع شود.

 

کدخبر: 861762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟