احداث بیش از 4000 مسکن در طرح اقدام ملی مسکن استان قزوین / کسب رتبه اول کشوری در اقدام ملی مسکن برای استان قزوین

به گزارش رکنا از قزوین ، عباس کاظمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جامعه رسانه ای استان قزوین جایگاه شایسته ای دارد و در تراز رسانه های امیدآفرین و آگاه قرار دارند و انتظار داریم ضمن بیان عملکرد دولت کمک کنند در یک حرکت روبه جلو بتوانیم کارهای موثری انجام دهیم.

فرماندار قزوین تصریح کرد: دنبال ارتباط گسترده با خبرنگاران هستیم و باید فرصت خدمت را به همه بدهیم و با مشورت دیگران راهکار مناسبی برای ادامه خدمت پیدا کنیم.

وی بیان کرد: رشد اقتصادی ۴ درصدی، رشد ۵.۱ درصدی بخش صنعت، جهش صادرات نفت خام، کاهش نرخ تورم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد از دستاوردهای این دولت است.

کاظمی افزود: اقتصاددانان پیش بینی تورم ۸۰ درصدی را داشتند اما با همه مشکلات این رقم به کمتر از 40 درصد رسیده است و روند آن همچنان کاهشی خواهد بود.

فرماندار قزوین تصریح کرد: با گازرسانی به روستاهای جدید با 27 میلیارد تومان اعتبار و ثبت 5500 مشترک جدید گاز، تعداد روستاهای دارای تسهیلات گاز به 201 روستا رسیده و گازرسانی به روستاهای هیر، پرچکوه زردچال، دربند، سوگاه، کیاکلایه، هاشا کلایه، میلک، ورگیل در الموت، مرتصی آباد در کوهین، سنگان علیا و تهران در طارم در دست اقدام است.

وی بیان کرد:در حوزه برقرسانی 43 کیلومتر خط توزیع برق جدید، پذیرش 5300 مشترک جدید، نصب 6190 چراغ روشنایی معابر، توزیع آب آشامیدنی بیش از 42 میلیون و 900 هزار مترمکعب، ساخت و تجهیز سه مجتمع آبرسانی با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی، توسعه خطوط انتقال آب بیش از 66 کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب بیش از 14 کیلومتر، ساخت مخزن 750 مترمکعبی، آبرسانی سیار به روستاها و سرویس دهی 5300 مورد به 70 روستا، از کارهای انجام شده است.

کاظمی اظهارداشت: انسداد 109 حلقه چاه غیرمجاز تا پایان امسال، پرداخت 697 مورد تسهیلات مسکن روستایی ، احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن به تعداد 4253 مورد، بازنگری طرح هادی 29 روستا، اجرای طرح هادی و بهسازی معابر 25 روستابا بیش از 13 میلیارد تومان، اجرای آسفالت معابر 46 روستا به میزان 170 هزار مترمربع از کارهای انجام شده در سال جاری است. 

وی گفت: در بخش مشاغل خانگی امسال 288 فقره وام به مبلغ 29 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده و 501 مورد جواز مشاغل خانگی صادر شده است.

کاظمی اظهارداشت: شفاف سازی صورت مالی بانکها از کارهای مهم انجام شده که تاکنون ۶۰۰ شرکت شفاف سازی را انجام داده اند و تا پایان سال صورت مالی ۱۰۰۰ شرکت شفاف می شود و پرداخت سود سهام عدالت در شب یلدا و افزایش ۲۰ درصدی صادرات و عضویت در پیمان شانگهای پس از ۱۵ سال و رشد ۶۸ درصدی ترانزیت خارجی و راه اندازی کریدور شمال به جنوب که می تواند جایگزین نفت شود و ۴۰ مورد دیگر از دستاوردهای دولت است که باید توسط رسانه ها منعکس شود.

کاظمی بیان کرد: توزیع ۳۵۵۰ تن کالای اساسی، ۴۷۰۰ مورد نظارت بازار، تعداد ۹۲۰ مورد گشت نظارتی از اصناف و ۳۲۰۰ مورد بازرسی از نانوایی ها و تشکیل ۱۷ جلسه تنظیم بازار از کارهای انجام شده در شهرستان قزوین است.

فرماندار قزوین افزود: در اقبالیه منطقه باغ عمران مشکل داشت که با ۸۰ میلیارد تومان تزریق اعتبارات مشکلات ۲۵۰ قطعه زمین حل شد و سایت بزرگ مسکن در مهرگان بارگذاری شده‌ و تاکنون در اقبالیه ۱۱۷۰ نفر واریزی داشتند و در قزوین و مهرگان ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام کردند و استان رتبه اول کشوری را در اقدام ملی مسکن کسب کرد.

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 859859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟