رتبه ششم همدان در رده بندی توسعه گلخانه‌های کشور

به گزارش رکنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در پنجمین جلسه ستاد گلخانه‌های استان با بیان اینکه از معیارهای ارزیابی مدیران و فرمانداران، میزان کشت گلخانه‌، سطح آموزش و ترغیب کشاورزان به کشت گلخانه‌ای است، اظهار داشت: با مدیران و مسئولانی که از تولید حمایت نکنند قطع همکاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  زمینه‌‌های لازم برای سوق دادن اراضی مستعد استان به سمت کشت گلخانه‌ای فراهم می‌شود، افزود: سال گذشته میزان کشت‌گلخانه‌ای در استان  ۱۷۰ هکتار بوده که و در سال ۱۴۰۱ به ۲۲۰ هکتار ارتقا پیدا کرده است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه طی دوره ۲۰‌ساله به طور متوسط در هر سال 10.8 هکتار روند توسعه سالیانه گلخانه‌های استان بوده است، گفت: از آغاز ۱۴۰۰ تاکنون 37.3 هکتار گلخانه عملیاتی شده است و تا پایان سال نیز ۵۰ هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: همدان رتبه ۶ در رده‌بندی استان‌های کشور در سطح پیشرفت توسعه گلخانه‌ها را به خود اختصاص داده است که طبق برنامه‌‌ریزی انجام شده، این رتبه ارتقا پیدا خواهد کرد.

استاندار همدان تاکید کرد که با توجه شرایط کم آبی، امنیت و اقتدار غذایی، بهره‌وری و حمایت از تولید و توسعه گلخانه‌های اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه از مولفه‌های مهم در بخش کشاورزی آب است که کشت گلخانه‌ای باعث می‌شود مصرف آن به کمترین میزان برسد، گفت: مدیران مربوطه تلاش کنند تا میزان کشت گلخانه‌ای در استان ارتقا پیدا کند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه کشت گلخانه‌‌ای با رویکرد محصولات جدید، نقش موثری در تولید، اشتغال‌زایی و بهره‌وری در استان دارد، افزود: با توجه به هدر رفت منابع آبی باید هرچه سریع‌تر توسعه گلخانه‌ها حتی بیش از میزان تکلیفی، به طور جدی در دستور‌کار قرار گیرد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه  زمینه‌ای فراهم می‌شود که اراضی مستعد استان، به سمت کشت گلخانه‌ای سوق پیدا کند، اعلام کرد: به دنبال این هستیم تا شهرک‌های گلخانه‌ایِ خصوصی بیش از پیش توسعه پیدا کند؛ زیرا می‌تواند ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و بهره‌وری چشم‌گیری به همراه داشته باشد.

وی در پایان یادآور شد: یکی از معیارهای ارزیابی مدیران استانی و فرمانداران، میزان کشت گلخانه‌، سطح آموزش و ترغیب کشاورزان به کشت گلخانه‌ای در سطح استان است.

 

 

کدخبر: 855952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟