لزوم ارتقای بهره‌وری نیروی شهرداری‌ها/شهرداران باید مدیران اجرایی باشند

به گزارش رکنا از لرستان، احمدرضا دالوند در همایش شهرداران استان که به ریاست استاندار برگزار شد، از تهیه طرح جامع پسماند خرم آباد خبر داد و با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در مرکز استان اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت شهرداری‌ها بحث درآمد پایدار و توانمندسازی است، شهرداران باید با برنامه‌ریزی و شناخت ظرفیت‌های موجود، درآمدهای پایدار را در مجموعه خود ایجاد کرده تا بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

وی از تشکیل کارگروهی به منظور بررسی ظرفیت‌ها برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری‌ها خبر داد و افزود: انضباط مالی از دیگر موضوعاتی است که شهرداری‌ها بایستی به آن توجه جدی داشته باشند. شفاف سازی مالی در حسابرسی و نظارت، باعث آسوده‌تر شدن کار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر لزوم پیگیری مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: در یک برنامه زمان‌بندی مناسب مطالبات شهرداری‌ها از ارگان‌ها وصول شود تا بتوان بخشی از مشکلات این نهاد را مرتفع کرد.

وی استفاده بهینه از امکانات، تجهیزات و منابع را ضروری عنوان کرد و افزود: سرمایه‌های موجود مربوط به نظام و مردم است، بنابراین شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در نگهداری و به روزرسانی امکانات و تجهیزات توجه ویژه‌ای داشته باشند.

  دالوند وضعیت بهداشت و وجود نخاله‌های ساختمانی در ورودی‌ و سطح بعضی از شهرهای استان را نامناسب دانست و بیان کرد: شهرداران باید مدیران اجرایی باشند تا ضمن بازدیدهای میدانی، چالش‌ها و نقاط ضعف حوزه شهری را از نزدیک بررسی و راهکار مناسب ارائه دهند.

وی ادامه داد: انضباط و نظافت شهری باعث ارتقا و افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت مردم در برنامه‌های شهری به منظور تحقق اهداف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، ساختاری و... می‌شود.

 معاون استاندار از چالش‌های مهم شهرداری‌ها را جذب و تحمیل نیروهای غیرمتخصص و ناتوان برشمرد و عنوان کرد: دوره‌های آموزشی به‌صورت کاربردی برگزار شود تا کارایی و بهره‌وری این نیروها ارتقا یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه انتصابات در شهرداری‌ها بدون درنظر گرفتن تخصص و توانایی افراد صورت می‌گیرد، افزود: کسی حق دخالت در انتصابات را ندارد، چراکه مدیریت شهری بر عهده شهردار است. افراد باید بر اساس تخصص و شاخصه‌هایی که مدنظر است انتخاب شوند.

مهدی زکی پور/ لرستان

 

 

 

کدخبر: 855825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟