نوای مهر در خرم آباد نواخته می شود / برگزاری جشنواره ملی موسیقی ایثار در اسفندماه

به گزارش رکنا از لرستان؛ مدیرکل امور هنری و دبیر شورای فیلم و سریال بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با فرهاد زیویار استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد.

فرهاد مختاری در دیدار با استاندار لرستان ضمن اشاره به وجود فرهنگ موسیقی حماسی در استان و تشکیل اولین گروه سرود انقلابی در دوران دفاع مقدس در لرستان و اهمیت فرهنگ موسیقی فولکلور لرستان، از برگزاری جشنواره ملی موسیقی ایثار در اسفند ماه سال جاری تحت عنوان نوای مهر در خرم آباد خبر داد.

مدیرکل امور هنری و دبیر شورای فیلم و سریال بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار داشت: این جشنواره با حضور کشورهای اسلامی حوزه مقاومت برگزار می شود که در زمینه تولید آثار هنری بویژه در زمینه تولید فیلم ظرفیت هایی در اختیار است و از آنجا که تاکنون نتوانسته ایم شهدای لرستان را آنطور که شایسته است معرفی کنیم  این آمادگی را داریم که طرحها و برنامه های استان را در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حمایت کنیم که برگزاری جشنواره موسیقی ایثار هم در همین راستا تعریف می‌شود.  

 مختاری گفت: برای جشنواره موسیقی حدود سه میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و اراده بر این است که از این طریق حق شهدای استان تا حدودی ادا شود.

 در این دیدار زیویار استاندار لرستان با تجلیل از مقام شامخ شهدای استان لرستان گفت:  حضور در کنگره شهدای استان و خدمت در این مسیر سعادتی بزرگ است که در مسند اجرایی نصیب عده ای می شود. 

 استاندار لرستان افزود:  شهید برای حفظ نوامیس و ارزش های الهی جان خود را فدا کرده است و عنایت الهی شامل حال افرادی است که در این دوره، شناسنامه جمهوری اسلامی را با ترویج فرهنگ شهادت به دنیا معرفی می کنند.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 853846 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟