مشکل بازنشستگی و بیمه تکمیلی رانندگان به زودی رفع می شود

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمد تیموری، در همایش هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری که به مناسبت 26 آذر روز حمل و نقل برگزار شد، در خصوص تأمین لاستیک و روغن در پایانه‌های بزرگ کشور نیز گفت: در اصفهان با شرکت پخش فراورده‌های نفتی نیز هماهنگی خواهیم کرد که سامانه فروش روغن در اصفهان راه اندازی شود. در بحث سوخت نیز پیگیر هستیم و تلاش می‌شود سامانه «سپهتن» راه اندازی و اجرایی شود.

وی تاکید کرد: برای معیشت پرسنل راهداری و نیروهای طرحی آنچه که در توان داشتیم در حوزه مادی و حقوق کم نگذاشتیم اما در استان اصفهان اعتبارات استانی که به این فصل اختصاص یافته چندان مناسب نیست و خواهش ما از استاندار محترم این است اعتبارات استانی سرفصل حقوق را مرتفع کنند.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد جابه جایی کالا و مسافر کشور از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد گفت: سال گذشته ۵۰۵ میلیون تن کالا و ۱۹۰ میلیون نفر مسافر از طریق راه‌های زمینی کشور جابه جا شدند.

تیموری در ادامه با اشاره به اینکه حجم مبادلات کالا در سراسر دنیا حدود ۲۰ هزار میلیارد دلار است، گفت: از این حجم حدود یک سوم معادل ۶ هزار میلیارد دلار بین آسیا و اروپا مبادله می‌شود که اگر ۱۰ درصد این مبلغ را در نظر بگیریم که به حمل و نقل برگردد ۶۹۰ میلیارد دلار هزینه حمل بین آسیا و سایر نقاط دنیاست.

وی با بیان اینکه موقعیت ایران به نحوی است که باید بهترین انتفاع را بین شرق و غرب داشته باشد، افزود: بسیاری از کریدورهای بین المللی از کشور ما می‌گذرد؛ کریدور شمال جنوب بنادر ما را به روسیه و شمال اروپا وصل می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی سازمان راهداری با اشاره به تفاهم نامه بین آذربایجان و ترکیه و پدیدار شدن اختلافات میان ارمنستان و ترکیه برای تغییر مرز مسیر شمالی ترکیه و جایگزینی آن با مسیرهای کنونی در ایران، تصریح کرد: به رغم همه این‌ها ترانزیت کشورمان سال گذشته ۲ برابر رشد داشت که نشان می‌دهد کارهای خوبی در این عرصه صورت گرفته است.

تیموری با بیان اینکه ترانزیت علاوه بر مباحث مالی و اقتصادی ارزشمند است، گفت: توجه سازمان به ترانزیت یک اولویت است و همه ما در ارکان نظام باید از این موقعیت حداکثر استفاده را ببریم.

آزادراههای کشور بعد از انقلاب 8 برابر شده است

در ادامه نیز استاندار اصفهان گفت: صنف رانندگان در برهه‌های مختلف دشمنان را نگران کردند همانطور که در دوره دفاع مقدس یکی از اقشار بسیار موثر که با جان و مال به میدان آمدند صنف حمل و نقل کشور بودند.

سید رضا مرتضوی ، با بیان اینکه حمل و نقل ریلی کشور پس از انقلاب از رتبه ۳۱ دنیا به رتبه ۶ رسیده‌، ادامه داد: حمل و نقل هوایی بار ۱۸ برابر و حمل و نقل مسافری ۲۵ برابر رشد داشته است.

وی با اشاره به توسعه ۱۲۵۰ برابری راه‌های روستایی، ادامه داد: آزادراه‌های کشور نیز پس از انقلاب ۸۰۰ درصد رشد داشته که این آمار تا سه سال قبل است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه حمل کالا در حوزه بنادر از ۵۴ میلیون تن به بالغ بر ۲۵۰ میلیون تن رسیده است، افزود: اینها اتفاقات بزرگی است که همه متأثر از روحیه مجاهدانه است که در حوزه‌های مختلف از جمله تکنولوژی، حمل و نقل، هوافضا، صنعت و جاده سازی خود را نشان می‌دهد و انصافاً حوزه حمل و نقل مؤثر ترین آنهاست.

بهمن راعی /اصفهان

کدخبر: 853602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟