تامین ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مولدسازی در استان اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل؛ شایقی یکی از ظرفیت‌های بودجه ۱۴۰۱ را ردیف اعتباری از محل مولدسازی و فروش اموال عنوان کرد و گفت: تامین منابع در این زمینه فرصت تکمیل طرح‌های نیمه تمام را فراهم می‌آورد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: امسال منابع پیش بینی شده برای استان اردبیل از این محل ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که بخشی از این منابع تحقق یافته و امیدواریم تا پایان سال بیش از نیمی از این منابع از طریق فروش اموال مازاد دولتی تامین شود.

شایقی افزود: در استان اردبیل ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که تمام دستگاه‌های اجرایی از آموزش و پرورش تا دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی پای کار آمده اند تا با فروش اموال مازاد به تامین منابع مورد نیاز کمک کنند.

وی بیان کرد: براساس قانون مصوب مجلس منابع حاصل از مولدسازی به خود استان‌ها برگشت خورده و صرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه اعتبارات طرح ملی راه آهن اردبیل در یک سال گذشته بیش از چهار برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: مسیر بحرانی راه آهن اردبیل – میانه در حال تکمیل است و با اتمام عملیات زیرسازی و روسازی در سال آینده شاهد بهره برداری از راه آهن اردبیل – میانه خواهیم بود.

وی از برنامه‌ریزی و پیگیری برای اخذ مجوز منابع مالی در لایحه ۱۴۰۲ برای خط ریلی اردبیل – پارس آباد خبر داد و گفت: در این زمینه با حضور در سازمان برنامه و بودجه و همراهی نمایندگان تلاش می‌شود منابع مالی برای این طرح تامین شود.

 

کدخبر: 853293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟