توجه به امر کتابخوانی خوب در اولویت برنامه‌های لرستان قرار می گیرد

به گزارش رکنا از لرستان؛ مجید منعمی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با اعلام این مطلب  بر لزوم تلاش همگانی برای ارتقای سرانه مطالعه در استان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در شرایطی که دشمن به‌دنبال تسخیر و تصرف مغزهاست اندیشه‌ورزی یک ضرورت است، افزود: بر این اساس توجه به امر کتابخوانی خوب در اولویت برنامه‌های استان قرار می‌گیرد.

منعمی بر لزوم مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در جهت تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد و با اشاره به رونمایی از کتاب‌های «مُبین ارزش‌های دفاع مقدس» و «فرهنگ ایثار و شهادت» ، اضافه کرد: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و فلسفه شهادت یک ضرورت است.

وی بر توزیع کتاب در محافل مختلف تأکید کرد و با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به صورت گسترده تبیین شود، اظهار کرد: جلسات نقد کتاب باید با یک برنامه‌ریزی مناسب ساماندهی و اجرا شوند.

منعمی همچنین خطاب به شهردار خرم‌آباد خواستار برنامه‌ریزی گسترده در سطح شهر با رویکرد ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌هاب خوب در سطح معابر شهر شد و گفت: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی سالگرد شهید سلیمانی، رویداد بزرگ کتاب از ۲۳ لغایت ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود.

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 852741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟