برای تاسیس دانشگاه علوم پزشکی بروجرد تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت

به گزارش رکنا از لرستان، مجید منعمی روز یکشنبه در دیدار اعضای جمعیت هلال احمر بروجرد که در محل فرمانداری برگزار شد، افزود: در دولت مردمی از ظرفیت های هلال احمر با قوت بیشتری استفاده خواهد شد، هلال احمر همواره پای خدمت رسانی به مردم ایستاده است.

وی اظهار داشت: امدادگران و اعضای جمعیت هلال احمر با توجه به همه کمبودها و امکانات در مواجه با مخاطرات ایجاد شده و در جامعه ایثارگرانه اقدام می کنند.

فرماندار بروجرد با اشاره به نیاز شهرستان به زیر ساخت های بهداشتی و درمانی بیان کرد: شهرستان بروجرد با توجه به جمعیت و وسعت و همجواری با استان‌های مختلف، نیاز به زیر ساخت های اساسی در حوزه بهداشتی و درمانی دارد، یکی از زیر ساخت های مهم راه اندازی درمانگاه و داروخانه هلال احمر می باشد.

منعمی افزود: نقطه تحول در هلال احمر بروجرد، راه اندازی داروخانه هلال احمر است که همه تلاش خود را در این راستا انجام خواهیم داد، تهیه داروهای خاص برای بیماران در شهرستان بروجرد دشوار است و اگر داروخانه هلال احمر افتتاح شود بیماران خاص داروهای خود را راحتتر تهیه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه فرمانداری ویژه بودن شهرستان بروجرد باید به نفع مردم باشد، اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت های بهداشتی و درمانی و تاسیس دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهیم داد.

رییس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: جمعیت هلال احمر بروجرد یک هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد که ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و آماده به کار در پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای و دیگر قسمت‌ها فعالیت دارند.

محمد کرمی افزود: در سال گذشته توسط سه پایگاه امداد و نجات جاده ای ۵۳ فقره تصادف امداد رسانی شد که در مجموع ۱۶۶ مصدوم و ۲۱ کشته داشته اند.

وی اظهار داشت: از میان مصدومان تعداد ۹۶ نفر در صحنه تصادف توسط امدادگران درمان شده اند و ۴۹ نفر نیز به بیمارستان منتقل شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۲۸ مانور در جهت آمادگی جامعه در مواقع بحران و حوادث و بلایای طبیعی برگزار شده است.

وی با اشاره به واکسیناسیون کرونا توسط امدادگران هلال احمر بروجرد گفت: تعداد ۹۵۰ نفر در روستاهای صعب العبور و دور دست شهرستان بروجرد و همچنین تیم سیار در سطح شهرستان واکسیناسیون شده اند.

رییس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: در راستای کمک به بیماران نیازمند مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان کمک حمایتی و ۸۰ میلیون تومان وام دارویی به بیماران نیازمند اعطا شده است.

کرمی با اشاره به توزیع ۹۵۰ بسته حمایتی و بهداشتی بین نیازمندان افزود: هلال احمر بروجرد دارای یک بانک امانات است که وسایلی مانند ویلچر، واکر، عصا، کپسول اکسیژن و دیگر وسایل را در اختیار نیازمندان قرار می دهد.

وی با اشاره به دوره های آموزشی هلال احمر بروجرد اظهار داشت: پارسال ۶۰ دوره ۲۲ ساعته کمک های اولیه برای یک هزار و ۱۹۷ نفر برگزار شد.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 778759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟