کیاشهر ؛ سردمدار تفکیک زباله از مبدا در گیلان/ کیسه های پارچه ای جایگزین پلاستیک

به گزارش رکنا از گیلان؛ عاطفی در این باره اذعان کرد: بسیاری از خیابان‌ها، معابر اصلی و فرعی سطح شهر دارای روکش آسفالت نبود و شهروندان کیاشهری با مشکلات متعددی جهت تردد مواجه بودند بنابراین با اجرای حدود ۷۰ هزار متر مربع آسفالت بخش کوچکی از این مشکلات مرتفع شد و همچنان هم این پروسه ادامه دارد.

وی آبگرفتگی معابر در فصل بارندگی را از دیگر معضلات شهری بندر کیاشهر ذکر کرد و گفت: مطالعات طرح جامع هدایت آبهای سطحی به اتمام رسیده و پروژه لوله‌گذاری برای جمع‌آوری آبهای سطحی از جمله پروژه های مهم شهرداری در سال گذشته بوده که پیشرفت بسیار خوبی هم داشته است.

عاطفی اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، آموزش خانواده و عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته شهرداری بندر کیاشهر در بخش مدیریت پسماند بیان کرد و افزود: در حال حاضر حدود پنج تا شش درصد زباله‌های این شهر در مبدا تفکیک می‌شود به همین خاطر کیاشهر از این حیث رتبه نخست را در استان گیلان کسب کرده است.

شهردار بندر کیاشهر توجه ویژه شهرداری به مقوله‌های فرهنگی و ورزشی را نیز مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی نظیر جشنواره تمشک و مسابقات والیبال ساحلی کاپ آزاد زیر ۲۲ سال کشوری بخشی از فعالیتهای مهم فرهنگی و ورزشی محسوب می‌شود.

مرجان گودرزی /گیلان

منبع :روابط عمومی شهرداری کیاشهر 

کدخبر: 850431 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟