پول به حسابتان می ریزند و بیچاره تان می کنند!/ترفند جدید کلاهبرداران سایبری را بشناسید+فیلم
حجم ویدیو: 54.78M | مدت زمان ویدیو: 00:02:19

به گزارش رکنا از گلستان؛ سرهنگ سعید تجری  در گفتگو با خبرنگار رکنا بیان کرد: بررسی روند ارتکاب جرایم سایبری بیانگر افزایش تعداد پرونده‌های کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی در استان است. 

رئیس پلیس فتا استان گلستان افزود: با توجه به تأکیدات و هشدارهای پلیس و سایر نهادهای مربوطه متأسفانه ما روزانه شاهد وقوع جرایم در فضای سایبری به خصوص کلاهبرداری‌های مالی و برداشت غیرمجاز از حساب کاربران هستیم که در آن شهروندان دچار خسارت مالی بعضاً سنگینی می‌شوند چرا که جرایم در فضای سایبری قشر و جامعه هدف مشخصی ندارد و عموم مردم از هر رده سنی مورد تهدیدات جرایم در این فضا هستند.

وی بیان کرد : کلاهبرداران با برقراری تماس تلفنی و اعلام برنده شدن فرد در قرعه‌کشی، از غفلت کاربران سوءاستفاده کرده و رمزهای پیامک شده به تلفن همراه آنان را اخذ می‌کنند که این فرآیند منجر به سرقت موجودی حساب می‌شود.

سرهنگ تجری افزود: کاربران گرامی دقت داشته باشند هرگونه تماس تلفنی با موضوع برنده شدن در قرعه‌کشی از طریق شماره‌های شخصی کلاهبرداری بوده و سرقت موجودی حساب را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان داشت: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا با Cyberpolice@ در تمامی شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در میان بگذارند.

کرامتی /گلستان

کدخبر: 849575 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟