صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به اصفهان آمد/ تصویب ۱۶۰۰ میلیارد ریال وام در سال جاری

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مراسم افتتاح نمایندگی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در اصفهان امروز (سه شنبه) با حضور معاون مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع پیشرفته، تعدادی ازنمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از روسای دانشگاه‌ها ومسئولان استانی برگزار شد و تفاهم نامه دوجانبه بین اداره کل صمت اصفهان و صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع پیشرفته کشور (صحا) امضا شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، در این آیین اظهار داشت: استقرار دفتر صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، در استان اصفهان به عنوان یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور بویژه در حوزه صنایع پیشرفته بسیار اهمیت دارد.

امیرحسین کمیلی با بیان اینکه اصفهان مهد صنایع پیشرفته و دانش بنیان کشور است، افزود: این استان در عرصه های تولید محصولات فولادی، نساجی و فرش ماشینی، صنایع داروسازی و تجهیزات پزشکی در کشور پیشتاز است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: در صورت نیاز به ارزیابی فنی و اقتصادی در استان اصفهان دیگر نیازی به انجام این کار در تهران وجود ندارد تا در وقت و هزینه های متقاضیان صرفه جویی شود.

وی بیان کرد: ضرورت و لازمه امروز فعالیت‌های دانش بنیان و گسترش فناوری‌های نو در استان اصفهان سرعت بخشیدن و تسهیل گری در کارهاست تا بتوانیم به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.

پرداخت ۱۶۰۰ میلیارد ریال وام در صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تصویب شد

عضو هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع پیشرفته کشور گفت: این صندوق از ابتدای تاسیس تاکنون به بیش از هزار و ۸۰۰ طرح تسهیلات پرداخت کرده و هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات هم در سالجاری برای پرداخت به متقاضیان مصوب شده است.

هادی ادیب در آیین افتتاح دفتر نمایندگی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در اصفهان اظهار داشت: تسهیلات اعطایی این صندوق با نرخ ترجیحی است و نرخ تسهیلات این صندوق همواره کمتر از نرخ شورای پول و اعتبار است و میانگین سود تسهیلات پرداختی حدود ۱۰ درصد و کمترین آنها در حدود پنج درصد و بیشترین آنها ۱۵ درصد است.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع پیشرفته کشور برای هر شرکتی بر اساس آخرین مجمع عمومی ۱۵ میلیارد تومان است و شرکت‌ها می‌توانند در وعده‌های مختلف و با عناوین مختلف از طریق توسعه، سرمایه در گردش و تولید نمونه صنعتی و تولید محدود برای تجاری سازی این تسهیلات را دریافت کنند.

عضو هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع پیشرفته کشور با بیان اینکه آدرس پایگاه اینترنتی این صندوق با عنوان « صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته » در فضای مجازی قابل دسترسی است، افزود: تمامی خدماتی که از طریق این صندوق ارائه می شود در سایت صندوق بارگذاری شده است و برای تسریع کار و بازدید از طرح‌ها و انجام هماهنگی‌های لازم با صنعتگران و کارآفرینان، نمایندگی در استان ها استقرار پیدا خواهد کرد.

یهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 845901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟