حمایت 30 هزار حامی از هفت هزار فرزند یتیم و محسنین در قزوین

به گزارش رکنا از قزوین، ناصر ظاهری در دیدار با مدیرکل کتابخانه ها عمومی استان قزوین و تقدیر از کارکنان حامی فرزندان ایتام و محسنین شاغل در کتابخانه عمومی قزوین بیان کرد: تجلیل از حامیان طرح اکرام یک سفارش قرآنی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: رسیدگی به نیازمندان و محرومان ثمرات مختلفی دارد از جمله اینکه در گام نخست نیاز یک محروم را مرتفع می کند و در گام بعدی نجات بخش خود انسان است که با این کار نیک خود را از تنگدستی و سختی در زندگی نجات می دهد.

ظاهری عنوان کرد: علت استمرار کمک حامیان به فرزندان معنویشان در طرح اکرام ایتام و محسنین به این دلیل است که از کمک های انجام شده ثمرات و برکات بسایر دیده اند و خود با کسب لذت های این کار نیک بازهم برای انجام نیکوکاری پیشتاز شده اند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار و ۲۰۸ حامی برای کمک به هفت هزار و ۸۷۹ فرزند معنوی تحت حمایتشان با این نهاد همکاری دارند و کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به بیش از هفت هزار فرزند تحت حمایتشان اهداء می کنند.

ظاهری یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می توانند با مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین به فرزند معنوی خود کمک کنند که میزان کمک به دلخواه حامی بوده و کمک اهدایی نیز از سوی حامی به طور مستقیم به شماره حساب فرزند تحت حمایت واریز می شود.

در ادامه از تعدادی از حامیان عضو طرح اکرام ایتام و محسنین شاغل در اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین تقدیر شد

dsc_2822

جمع آوری بیش از یک میلیارد تومان صدقه در البرز

رئیس کمیته امداد اداره البرز گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیارد و  ۱۵۸ میلیون تومان صدقه در شهرستان البرز جمع آوری شده و برای نیازمندان و محرومان همین منطقه صرف شده است.

حسین اصلی بیگی طزرکی بیان کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از  ۱۷ میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان کمک مردمی در استان جمع آوری شده است که این کمک ها در سرفصل های مختلف برای نیازمندان جمع آوری و هزینه شده است.

وی ادامه داد: از این میزان کمک بیش از یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان زکات، کفاره و فطریه بوده است که همه این مبالغ در همان مناطق جمع اوری شده برای نیازمندان و محرومان صرف شده است.

رئیس کمیته امداد اداره البرز اضافه کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از دو میلیارد و ۱۸۸ میلیون تومان از سوی دو هزار و ۷۱۸ حامی به ۱۷۳ فرزند یتیم و یک هزار و ۹۶ فرزند محسنین اهداء شده است.

اصلی بیگی طزرکی عنوان کرد: همچنین در این مدت بیش از ۹ میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان در ۲۳ مرکز نیکوکاری جمع آوری شده که این کمک ها توسط اعضای مراکز نیکوکاری برای محرومان و نیازمندان همان منطقه صرف شده است.

وی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می توانند کمک های خود به نیازمندان و محرومان را علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد، از طریق کد مهربانی به محرومان این منطقه اهداء کنند.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 844701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟