بانک ها اجازه خروج سرمایه از استان را ندارند

به گزارش رکنا از گیلان، اسدالله عباسی استاندار گیلان در مراسم اختتامیه اولین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان گیلان  با تاکید بر شکوفایی ظرفیت های استان در همه زمینه ها گفت : امید است که این اختتامییه آغازی باشد برای شکوفایی ظرفیت های استان و محیا سازی بستر مناسب در همه نهادها و سازمانها باشد. 

ایشان با اشاره به شناسایی بیش از 250 عرصه در بخش گردشگری استان گفت: گیلان هم از لحاظ تاریخی و هم  تنوع غذایی نمونه است. 

استاندار گیلان با اشاره به آمار ورود مسافران در 6 ماه نخست سال گفت: در این مدت حدود 14 میلیون خودرو وارد استان شده که از این تعداد 42 میلیون اقامت در استان ثبت شده است و این موصوع در جای خود به عنوان معصلی برای گیلان محسوب میشود زیرا گیلان فقط شامل جمعیت ثابت نمی باشد و گاهی به اندازه ی جمعیت ثابت خود ما شاهد جمعیت شناور در سطح استان هستیم و این امر نیازمند برنانه ریزی دقیق در استان است. 

ایشان ضمن اشاره به وجود هنرهای مختلف در مناطق مختلف استان گیلان گفت : هماهنگی و همراهی و انسجام در بین تمام دستگاه ها و صنایع دستی استان گیلان باعث شکوفایی و جذب گردشگر و سرمایه گذار در مناطق مختلف استان خواهد بود. 

استاندار گیلان در پایان ضمن تاکید بر حمایت از سرمایه گذار در استان گفت: ما با وجود هنرهای مختلفی که در مناطق مختلف استان داریم باید زمینه ی لازم را برای جذب سرمایه گذا با  هماهنگی و همراهی و انسجام در تمام دستگاه ها فراهم سازیم .

عباسی همچنین در اخر به حفظ و نگهداری نعمتهای الهی که در سطح استان وجود دارد تاکید کردند و گفتند:ما باید از این موهبتهای الهی که در استان ما قرار گرفته برای شکوفایی و در معرض دید همگان قرار دادن استفاده کنیم و همچنین این نعمتها را برای آیندگان حفظ کنیم.  

مراسم اختتامیه رویداد اولین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان گیلان در تاریخ پنج شنبه ۲۶ آبان ماه در تالار مرکزی شهر رشت با حضور دکتر ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور و جمعی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی و با حضور 46 شهرداری و 5 دستگاه اجرایی به عنوان شرکت کننده در این همایش به کار خود پایان داد.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 844171 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟