افتتاح 2 طرح تولیدی و گردشگری در لاهیجان

به گزارش رکنا از گیلان؛ همزمان با نخستین روز از هفته دولت، با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار ظهر امروز (چهارشنبه) یک مجتمع گردشگری، صنعتی و کشاورزی در لاهیجان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

این مجتمع گردشگری و دهکده غذایی در زمینی به مساحت یکهزار و 734 متر مربع و با 62 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی 172 نفر به صورت مستقیم آغاز به کار کرده است.

همچنین با حضور نماینده عالی دولت در گیلان یک واحد اقامتی با سرمایه گذاری بالغ بر 26 میلیارد تومان به بهره برداری رسید. 

این هتل با زیربنای سه هزار و 200 متر مربع ساخته شده و 32 تخت به سرانه اقامتی استان افزوده است.

استاندار گیلان در مراسم افتتاح این پروژه‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد؛ نقاط مختلف گیلان از جمله لاهیجان دارای ظرفیت‌های ممتازی در حوزه های مختلف گردشگری است که باید در جهت توسعه اقتصادی و بهره برداری مطلوب از این موهبت الهی برنامه ریزی موثر و عزمی جدی داشت.

وی با بیان اینکه سرعت بخشیدن به طرح های توسعه‌ای و اشتغال‌آفرین و همچنین رفع موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران در دستور کار مدیران اجرایی استان قرار دارد، گفت: طرح های مختلف اجرا شده در گیلان همچون آزادسازی سواحل در راستای خواسته های مردم و به نفع آحاد جامعه، اجرایی شده است. 

استاندار گیلان با تاکید بر تحقق زنجیره ارزش و حمایت از سرمایه‌گذاران در استان اضافه کرد: با توجه به موقعیت گردشگری گیلان، سالانه پذیرای میلیون ها نفر گردشگر و مسافر هستیم که برای ایجاد خدمات مناسب و همچنین رونق تولید و اشتغال، اقدامات اثربخش در دستور کار دولت قرار دارد. 

 

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 818518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟