احداث هتل 22 طبقه در خیابان پرستار رشت پس از ده سال انتظار /آیا پروژه پارک آبی در رشت احداث خواهد شد؟؟

به گزارش رکنا از گیلان، محمد حسین واثق کارگرنیا در جلسه ای که دقایقی پیش با حضور شرکت گیل لند ، سرمایه گذار پروژه احداث هتل 22 طبقه در خیابان پرستار رشت با هدف تسریع بخشیدن به این‌ پروژه در ساختمان شورا برگزار شد اظهار کرد: سرمایه گذار این پروژه چند سال است که برای سرمایه گذاری در رشت معطل شده است و این اصلا پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه شورای ششم رشت پس از شروع فعالیت ، روند این پروژه را از شهردار وقت جویا شد افزود: شهردار وقت اعلام کرده بود که تمامی مجوزهای لازم به منظور اجرای این پروژه اخذ شده است ، اما پس از گذشت چند ماه متوجه شدیم که این مشکل همچنان پابرجاست.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از حمایت های معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری گیلان در روند اجرای این پروژه بیان کرد: به زودی با معاون عمرانی استانداری و همچنین اداره کل میراث فرهنگی گیلان به منظور رفع موانع و اخذ مجوزهای لازم نشست هایی برگزار می شود و امیدواریم با رفع تمامی موانع شاهد تسریع در روند اجرای پروژه هتل 22 طبقه در خیابان پرستار رشت باشیم.

کارگرنیا با اشاره به اینکه احداث این پروژه در کنار جذب و ماندگاری گردشگر، موجب اشتغال برای تعدادی از جوانان رشت و همچنین ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری می شود تصریح کرد: ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت در کنار تامین حقوق و مزایای پرسنل ، منجر به ساماندهی بیشتر حوزه ساخت و ساز و تخلفات ناشی از آن می شود.

وی به احداث پروژه پارک آبی در رشت اشاره کرد و گفت: این پروژه از مدتها قبل در رشت مطرح شد، اما به دلیل نامناسب بودن زمین پیشنهادی با مشکلات فراوانی مواجه شد و معتقدم باید با معرفی زمین های دیگر شهرداری رشت به سرمایه گذار، از جمله زمین متعلق به شهرداری واقع در مسکن مهر و یا بخشی از زمین که در رینگ ۹۰ متری وجود دارد ، عملیات اجرایی این پروژه را نیز آغاز کرد.

رئیس شورای شهر رشت با تاکید به اینکه شورا و شهرداری رشت برای جلب مشارکت بخش خصوصی عزم خود را جزم کرده اند بیان کرد: یقینا اگر یک پروژه بزرگ در رشت اجرایی شود ،بی اعتمادی که سالها سرمایه گذاران نسبت به این شهر پیدا کرده بودند برطرف می شود و شهر نیز با سرعت بیشتری در مسیر توسعه حرکت می کند.

هزینه میلیاردی شهرداری رشت برای دو ساختمان تاریخی این شهر

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شورای ششم رشت از ابتدای شروع فعالیتش به اجرای این پروژه تاکید داشت اظهار کرد: به شهردار وقت تاکیدات لازم انجام شد و وی اعلام کرد که مشکلی در این راستا وجود ندارد.

هادی رمضانی با بیان اینکه طولانی شدن روند بررسی پرونده ها در کمیسیون ماده صد موجب فراری شدن سرمایه گذاران می شود افزود: زمین محل احداث این پروژه در خیابان پرستار نیازمند اخذ مجوزهایی است که نیازمند همراهی میراث و کمیسیون ماده صد است و امیدوارم در این باره مساعدت لازم انجام شود.

وی با تاکید به اینکه شهرداری رشت برای مرمت و بازسازی چندین ساختمان میراثی در رشت اعتبارات خوبی در نظر گرفته است تصریح کرد: برای /ساختمان ساعت رشت حدود ۶ میلیارد تومان و برای ساختمان میرزا خلیل رفیع ۳ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است و انتظار داریم میراث نیز در این باره مساعدت داشته باشد و میراث نباید فقط در زمان اجرای پروژه ها درباره میراثی بودن آن ورود کند و مباحث دیگر نیز توجه داشته باشد.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای رشت با انتقاد از عملکرد کمیسیون ماده پنج مسکن و شهرسازی بیان کرد: روند طولانی بررسی پرونده ها در این کمیسیون موجب نارضایتی شهروندان نیز شده است و گاها مشاهده شده که پرونده تغییر کاربری بالغ بر هفت ماه به طول می انجامد.

تسریع در اجرای پروژه هتل ۲۲ طبقه در رشت با تخلیه ساختمان های اداری مستقر در ملک

سرپرست شهرداری رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه زمزمه های اجرای این پروژه در سال ۹۰ مطرح شد اظهار کرد: شورای ششم و شهرداری رشت از حضور و مشارکت سرمایه گذاران حمایت می کند و با رفع موانع پیش رو اعتماد سرمایه گذاران را جلب می کنیم .

سید مجتبی خدمت بین دانا با بیان اینکه اجرای پروژه هتل ۲۲ طبقه در خیابان پرستار رشت جزو اولویت های شورا و شهرداری رشت افزود:

شورا و شهرداری رشت طی چند روز آینده مشکلات پیش رو در خصوص مجوزهای لازم را برطرف می کند و با توجه به اینکه آورده شهرداری رشت در این پروژه زمین است ، باید تمامی مباحث بررسی شود .

وی با تاکید به اینکه شورای ششم برای اجرای پروژه های بزرگ عزم جدی دارد تصریح کرد: برای تسریع در اجرای پروژه هتل ۲۲ طبقه در رشت باید نسبت به تخلیه ساختمان های اداری مستقر در ملک مورد نظر اقدام کرد و سرگردانی چند ساله یک سرمایه گذار مورد پذیرش شورا و شهرداری رشت نیست.

مرجان گودرزی /گیلان

منبع :روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت 

کدخبر: 823652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟