بهره برداری از ورزشگاه چند منظوره برای نوجوانان غرب شهر

به گزارش رکنا از اصفهان؛ ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» چهارشنبه هجدهم آبان‌ماه به ایستگاه منطقه ۱۱ رسید و پروژه‌های مختلف عمرانی این منطقه با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح شد. این مراسم با حاشیه‌هایی خواندنی همراه بود.

آئین افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۱ با ادای احترام به مقام شامخ شهدا و دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا و دانش آموزان در گلزار شهدای رهنان آغاز شد.

شهردار اصفهان در بدو ورود به گلستان شهدای اصفهان با بانویی از خانواده ایثارگران این منطقه که سه برادر خود شهیدان اعتصامی و فرزندش محسن حسینی را تقدیم انقلاب کرده است گفتگو کرد و گفت: «دعا کنید بتوانیم دین مان را ادا کنیم»

مدیران شهری اصفهان در حاشیه ادای احترام به مقام شهیدان در گلستان شهدای رهنان با حضور در کنار مزار دو تن از جانبازان هشت سال دفاع مقدس شهیدان محمد جواد حسینی و رمضان شیرازی که اخیراً به مقام شهادت نائل شدند، یاد و خاطره این دو شهید را گرامی داشتند.

در ادامه مدیران شهری از خیابان کاتب اصفهانی و چهارراه آزادگان در خیابان امام رضا (ع) بازدید کردند؛ فاز اول خیابان کاتب اصفهانی به طول ۲۵۰ متر و عرض ۲۴ متر است که با هزینه عمرانی و ترافیکی ۳۰ میلیارد ریال و هزینه تملک ۲۵۰ میلیارد ریال احداث شده است.

مقصد بعدی مدیران شهری مجموعه ورزشی چندمنظوره بود که قرار است به نام شهدای امنیت نامگذاری شود، این مجموعه در مجاورت بوستان مدافع حرم قرار دارد؛ ورزشگاه چندمنظوره در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع ظرف مدت شش ماه توسط شهرداری اصفهان احداث شده است.

در این آئین اولین مسابقه جوانان رهنانی در زمین فوتبال این ورزشگاه برگزار شد و حاضران به صورت نمادین بازی در زمین بسکتبال را کلید زدند.»

برای نخستین بار در اصفهان در ورزشگاه چند منظوره تجهیزات ورزشی ورزش پینگ‌پنگ به بهره‌برداری رسید.

مراسم رسمی بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه در سینما مهتاب رهنان برگزار شد، در این مراسم دو تن از هنرمندان تئاتر این منطقه نقالی خوانی و دف نوازی کردند.

در ادامه ،حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در این مراسم گفت: مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه را با ادای احترام به مقام شامخ شهدای محله رهنان آغاز کردیم تا ضمن تجدید بیعت با شهدا نشان دهیم در صدد تحقق شعار «اصفهان، شهر زندگی» هستیم.

وی تصریح کرد: در گذشته به واسطه عملکرد عمرانی و اداری اعتماد به مدیریت شهری از بین رفته بود، در این راستا با توجه به سیاست مدیریت جدید شهری مبنی بر شفافیت توانستیم بعد از گذشت یک سال دیوار بی‌اعتمادی را کوتاه کنیم.

عباس حاج رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم گفت: امروز در شهرداری منطقه ۱۱ بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسیده است که امیدواریم این قبیل پروژه‌ها ادامه‌دار باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری نگران مباحث کلیدی شهر از جمله مترو است، افزود: برای احداث خط دو مترو حداقل بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

حجت‌الاسلام حسین محمدی، امام جمعه غرب اصفهان ضمن تحلیل از مدیر منطقه ۱۱ اصفهان گفت: دفتر تمام مدیران دوشنبه‌ها به روی مردم باز است، اما در حقیقت دفتر مدیر منطقه ۱۱ هر روز به نوعی دوشنبه است و مردم به راحتی می‌توانند با ایشان دیدار کنند.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان نیز با اشاره به مطالبه مردم رهنان برای دسترسی به قطار شهری و ایجاد ایستگاه در این منطقه، گفت: آغاز خط دو قطار شهری از خیابان کهندژ پیش‌بینی شده است که این خط در ادامه به سمت خمینی‌شهر پیش می‌رود، بنابراین در این محور ایستگاه وجود دارد و رهنان را نیز پوشش خواهد داد..

قاسم زاده در حاشیه افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی افتتاح شده در منطقه ۱۱ الگویی است که آن را در سال ۱۴۰۲ در همه مناطق اجرایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از این پروژه‌ها احداث ورزشگاه روباز مجهز به امکانات ورزشی مورد نیاز جوانان است که این ظرفیت‌های ورزشی جدید در شهر و در تمام مناطق باید ایجاد شود، ادامه داد: توجه به محلات و مناطق محروم یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است، چراکه این مهم به توسعه و پیشرفت شهر کمک می‌کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بهره‌برداری از ورزشگاه چندمنظوره و افتتاح چند خیابان خدمت کوچکی به مردم منطقه رهنان است، تاکید کرد: باید نقطه به نقطه شهر اصفهان را برای زندگی بهتر شهروندان مهیا کنیم.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه رویکرد مدیریت شهر محله‌محوری و محرومیت‌زدایی است، افزود: هر موضوعی که تبدیل به رویکرد می‌شود، تمام اقدامات نیز در راستای آن رویکرد شکل می‌گیرد و به طور قطع در مدیریت شهر نیز این‌گونه خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل میز محلات، تصریح کرد: با توجه به رویکرد محله‌محوری در مدیریت شهری قرار است هر سال از هر منطقه دو محله انتخاب و در صدد رفع مشکلات آنها در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و زیباسازی اقدام شود.

بهمن راعی/ اصفهان

 

 

کدخبر: 841872 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟