کیلومتر ۴۰۰۰ رینگ چهارم ترافیکی بهمن ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد/ پروژه شهدای ورزشکار طرح اشتراکی شهرداری اصفهان و شهرداری دولت آباد است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ در این بازدید معاون عمران شهری شهردار اصفهان، با اشاره به اینکه بودجه امسال شهرداری اصفهان حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که هشت هزار میلیارد تومان آن به بودجه ناخالص عمرانی اختصاص داده شده است و از این مقدار نیز سه هزار میلیارد تومان بودجه خالص عمرانی است‌ افزود: حدود ۷۰ درصد از سه هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی به پروژه‌های شاخص و مهم منطقه‌ای اختصاص یافته است، ادامه داد: بیشتر پروژه‌های بزرگ شهر توسط سازمان عمران شهرداری انجام می‌شود.

اصغرکشاورزراد، با اشاره به پروژه رینگ چهارم حلقه حفاظتی، تصریح کرد: برای تکمیل رینگ چهارم ترافیکی هشت تا ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است، در حال حاضر بزرگترین مشکل در مسیر این پروژه آزادسازی‌ها است که روند اجرای پروژه را کند کرده است.

رینگ چهارم

کیلومتر ۴۰۰ تا ۴۰۰۰ متر رینگ چهارم بهمن ماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد

وی گفت: عملیات اجرایی کیلومتر ۴۰۰ تا ۱۱۵۰ پروژه رینگ چهارم ترافیکی در ورودی محله خاتون آباد به تازگی آغاز شده است، البته عملیات آزادسازی آن نیز به صورت همزمان انجام می‌شود.بیشترین آزادسازی‌ها را در این محدوده شاهد هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات اجرایی کیلومتر ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ پروژه رینگ چهارم ترافیکی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده کیلومتر ۴۰۰ تا ۴۰۰۰ متر بهمن ماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.

 معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به پروژه پارکینگ زیر سطحی خیابان توحید، گفت: این طرح دارای دو تونل شرقی و غربی است که  مجهز به آسانسور برای تردد سالمندان و معلولان است، فازاول آن به پایان رسیده و فاز دوم پروژه با هزینه ۴۰ میلیارد تومان تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ نیز تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.تجهیز پارکینگ به سیستم اطفای حریق و نصب ۹۰ دوربین از ویژگی‌های این پروژه است.

پارکینگ زیرسطحی

وی افزود: تاکنون نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، این پارکینگ ظرفیت پارک ۳۷۰ خودرو را دارد.

کشاورزراد، ازپیشرفت ۵۳ درصدی پروژه زیرگذر اندیشه نیز سخن گفت و اشاره کرد : با توجه به بروز تصادفات شدید در محور پل زندان و نارضایتی شهروندان اجرای زیرگذر اندیشه در این محور به منظور جداسازی دو مسیر کندرو و تندرو در دستور کار قرار گرفت. برای این طرح ۴۰ میلیارد تومان هزینه از سوی شهرداری منطقه ۱۳ پیش بینی شده است و  توسط سازمان عمران شهرداری در حال اجرا است که درایام دهه فجرتکمیل خواهد شد.

بازدید

وی همچنین خبر ازبهره ‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کشوری داد و گفت:  این پروژه به دلیل تکمیل نشدن آزادسازی‌ها متوقف شده بود که با توجه به همت شهرداری منطقه شش برای آزادسازی‌ها، عملیات اجرایی پروژه به طور مجدد آغاز شد.در این طرح نیز۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی همچنین با اشاره به عملیات احداث ساختمان توانمندسازی ویژه معتادین متجاهر آقا گفت: عملیات اجرایی این پروژه به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع تاکنون بیش از ۹۸ درصد پیشرفت داشته است.  این ساختمان در چهار طبقه  احداث شده و ۴۰ میلیارد تومان هزینه داشته است این پروژه بر اساس مسئولیت اجتماعی شهرداری اصفهان احداث شده است و در زمان اتمام، به سازمان‌های مربوطه بهره بردار تحویل داده می‌شود.

مرکز توانمندسازی

پیشرفت ۳۸ درصدی تقاطع غیرهمسطح آیت الله غفاری

در ادامه نیزمدیر عامل عمران شهری شهرداری اصفهان از پایان عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح آیت الله غفاری تا اردیبهشت ۱۴۰۲ خبر داد و گفت:برای اجرای این پروژه به طول حدود یک کیلومتر، ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

امیرعباس  رحتمی،با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه که از سه ماه گذشته آغاز شد، تاکنون ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پروژه شهدای ورزشکارطرح اشتراکی شهرداری اصفهان و شهرداری دولت آباد

 وی با اشاره به حجم ترافیک خودروهای سنگین که از شمال شهر اصفهان به منطقه ۱۴ وارد می‌شود، گفت: به‌منظور روان‌سازی ترافیک احداث دو تقاطع غیر همسطح آیت الله غفاری و شهدای ورزشکار در این محدوده در حال اجرا است.

وی با اشاره به احداث تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار تا پایان سال نیز گفت:  این پروژه که از سمت جنوب به محدوده شهرداری منطقه هفت محدود می‌شود با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل حجم بالای جا به جایی تأسیسات زیربنایی همچون لوله‌های آب و فاضلاب و دکل‌های فشار قوی به مدت یک سال متوقف شده بود.اما هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رحمتی افزود: اعتبار اولیه پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه ۴۰ میلیارد بوده است که علاوه بر آن ۴۰ میلیارد تومان نیز توسط شهرداری اصفهان برای جابه‌جایی تأسیسات هزینه شد، اظهار کرد: برآورد می‌شود این پروژه تا پایان سال جاری با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری برسد.  این پروژه به صورت اشتراکی بین شهرداری اصفهان و شهرداری دولت آباد در حال انجام است و ۲۵ درصد از کل هزینه‌ها را شهرداری دولت آباد پرداخت خواهد کرد.

بهمن راعی/ اصفهان

 

کدخبر: 840674 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟