سهمیه آنتی بیوتیک همدان در راه است/ مصرف سرم 50درصد بیشتر از دوره اوج کرونا است

به گزارش رکنا از همدان؛ علیرضا توقیری پیرامون مساله کمبود دارو در استان همدان، اظهار کرد: از ابتدای آبان‌ماه با توجه به کمبود سرم در کشور و به تبع آن در استان همدان توزیع خوبی انجام دادیم و 40 هزار واحد سرم در داروخانه‌های استان توزیع شده است.
توقیری با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت مصرف سرم چند برابر شده است، تصریح کرد: مصرف سرم در سه ماه گذشته 50 درصد بیشتر از زمان مصرف در اوج شیوع کرونا بوده است.

وی در رابطه با علت این مساله، مطرح کرد: در دوران شیوع کرونا بسیاری از عمل‌های غیراورژانسی و مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش یافته بود اما الان به یک‌باره مراجعات افزایش داشته است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا افزود: در سال گذشته با توجه به قانون تسهیل مجوز کسب‌وکار، 80 داروخانه در استان افتتاح شد و همین مساله باعث شده تا سهمیه داروخانه‌ها کاهش پیدا کند.
توقیری تأکید کرد: در بازه زمانی که با کمبود سرم مواجه بودیم، هیچ وقت مشکلی در بیمارستان‌ها نداشتیم و اولویت ما توزیع در بیمارستان ‌ها بود چراکه برخی از بیماران بستری نمی‌توانند دارو مصرف کنند و از طریق سرم به آن‌ها دارو داده می‌شود.
وی با اشاره به ورود دولت به مسئله کمبود آنتی‌بیوتیک گفت: سیاست کشور در این دوره واردات آنتی‌بیوتیک بوده و 50 تن از انواع مختلف آنتی‌بیوتیک وارد شده است همچنین شرکت‌های داخلی در حال افزایش تولید هستند.
 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در پایان با بیان اینکه تا یک هفته آینده نیز سهمیه استان می‌رسد و وضعیت ما بهتر می‌شود، یادآور شد: هم‌استانی‌ها می‌توانند برای برای استعلام موجودی داروها با سامانه 190 تماس بگیرند.

کدخبر: 839619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟