هدف گذاری سال آینده رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی است

به گزارش رکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی در جلسه شورای اداری استان سمنان گفت: رفع مشکلات اقتصادی، تامین معیشت مردم و توجه به مسائل فرهنگی باید در اولویت کار مدیران قرار داشته باشد.

استاندار سمنان بابیان اینکه ملاک‌های جمعیت و پراکندگی در ابلاغ بودجه ۱۴۰۱ مجلس و توزیع اعتبارات باید مورد توجه قرار گیرد گفت:  ۱۵ بانک خصوصی در استان  فعال است که با رازینی های انجام شده قرار شد هر بانک خصوصی برای تحقق رشد اقتصادی تسهیلات  ۲ یا سه واحد صنعتی را پرداخت کند.

وی افزود : جلسه هیات اندیشه ورز با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی هم برگزار شد تا با پیگیری‌های لازم ، واحد‌های راکد را به چرخه تولید باز گردند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر خدمتگزاری مدیران به مردم افزود: اگر بتوانیم توقع مردم برای خدمت از این دولت را محقق و اعتماد مردم را افزایش دهیم، وظیفه خود را انجام داده ایم.

در این جلسه هر یک از مدیران در حوزه کاری خود توضیحاتی داد .

نادر مالکی مدیرکل برنامه و بودجه استانداری سمنان ضمن بیان اینکه ١۴۵ طرح با اعتبار ١۴ هزارو ٢٠٠ میلیاردتومان در  سفر رئیس جمهور به استان سمنان تصویب شد گفت : استان سمنان در فهرست استان های دارای اعتبارات عمرانی است 

علی تشنه دل تشنه دل رییس سازمان صمت استان سمنان هم گفت: هزار و ٧٩۴ واحد دارای پروانه بهره برداری در استان سمنان فعال است و از این تعداد فقط ٧٠ واحد با ظرفیت ۱۰۰ درصد فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: ١١٨ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری راکد و ١۵٠ واحد با پیشرفت ۶٠ درصد به بالا در استان سمنان وجود دارد.

اعوانی مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: ٣٨ درصد مصرف گاز استان در صنعت و ۴٢ درصد در نیروگاه‌هاست که باتوجه به آغاز فصل سرما باید مدیریت توازن تولید و مصرف گاز در فصل زمستان با اولویت بخش خانگی و عمومی انجام می‌شود.

وی افزود : بر اساس دستورالعمل اجرایی شرکت گاز ، کارشناسان این شرکت با تشکیل گروه ها‌ی بازرسی به ساختمان‌های اداری مراجعه و اقدامات دستگاه‌ها را در رعایت مصرف گاز بررسی می‌کنند.

دهقان مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان گفت: ثبت نام طرح جهش تولید مسکن ملی از ابتدای مهر آغاز شده و تا پایان آذر دارد و تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند.

وی افزود: پس از اخذ استعلامات و بررسی‌های لازم، با واریز مبلغ اولیه که ۴۰ میلیون است پروژه تعیین می‌شود.

 

کدخبر: 751633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟