کارت هدیه فروشنده مجازی پوچ از آب در آمد!/ پلیس فتا آذربایجان شرقی احقاق حق کرد

به گزارش رکنا از هشترود؛ سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از همشهریان به پلیس فتا یکی از شهرستان‌ها و با بیان اینکه در شبکه‌های اجتماعی مورد کلاهبرداری واقع شده است از پلیس درخواست کمک کرد.

وی در ادامه افزود: در بررسی های اولیه صورت گرفته پیرامون موضوع مشخص شد که شاکی در هنگام جستجو در فضای مجازی با آگهی فروش لوازم خانگی مواجه می‌شود که در آن فرد آگهی دهنده عنوان می‌کند که به ازای هر خرید با مبالغ بالا توسط مشتری کارت هدیه‌ واگذار خواهد کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی با طمع کردن برای دریافت کارت هدیه و با اقدام به خرید لوازم خانگی، با فرد آگهی دهنده ارتباط برقرار می‌کند و مبلغ 110 میلیون ریال برای حساب وی واریز می‌‌کند و پس از آن فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی شاکی نمی شود.

وی افزود:در راستای رسیدگی به موضوع کلاهبرداری و احقاق حق شهروند بزه دیده، بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس فتا استان بیان داشت : با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان این پلیس و استخراج مستندات لازم و ادله دیجیتال، فرد کلاهبردار شناسایی و اقدامات قضائی لازم در این خصوص صورت گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه از عودت وجه به حساب شاکی خبر داد و گفت: در ادامه روند پیگیری‌ این موضوع بعد از طی روال قانونی و اخذ دستورات لازم،تمامی مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی بازگردانده شد و پرونده به مراجع قضائی ارسال گردید.
اسماعیل رحیمی / هشترود

کدخبر: 838894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟