فعالیت 1100 نفر از صلح یاران در کردستان

به گزارش رکنا از کردستان؛ در ابتدای این جلسه بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان بر اهتمام جدی صلح یاران در جهت اخذ رضایت از اولیاءدم تاکید کرد و اظهار داشت : معاونت توسعه حل اختلاف استان کردستان در راستای تاکیدات قرآن کریم و انبیاءالهی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه ، اقدامات موثری انجام داده و این اقدامات با جدیت ادامه دارد.

وی از آزادی 3 نفر از محکومین به قصاص در پرونده های قتل عمد در استان به همت صلح یاران از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: در حال حاضر 52 نفر محکوم قطعی به قصاص نفس در استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش ها، اهتمام جدی و مسئولیت پذیری صلح یاران و با تاکید بر اولویت نوبت اجرای حکم این پرونده ها در جهت اخذ رضایت از اولیاءدم نتایج مطلوبی به دست بیاوریم .

اسدی از  وجود 1100 نفر صلح یار فعال در استان در پرونده های مختلف خبر داد و تصریح کرد : صلح یاران از حمایت های لازم دادگستری برخوردار هستند و ضروری است تا افراد سرشناس در این حوزه با استفاده از نفوذ خود در میان مردم از این ظرفیت معنوی در جهت صلح و سازش بهره گیرند.

معاون توسعه حل اختلاف کردستان بر لزوم انعکاس خبری و رسانه ای اقدامات و تلاشهای موثر صلح یاران در رسانه های جمعی و صداوسیما تاکید کرد و افزود : ارتقای روحیه گذشت و برادری میان مردم نهادینه شدن اخلاق و معنویت را در جامعه بدنبال دارد .

در ادامه این جلسه نمایندگان صلح یاران استان به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات و مشکلات خود در راستای ترویج صلح و سازش در جامعه پرداختند و مصوباتی به تصویب رسید.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 838337 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟