کشاورزان همدان با دادن چاههای آب کار ارزشمندی کردند/ قیمت خرید تضمینی برای کشاورز به صرفه نیست

به گزارش رکنا از همدان؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز یکشنبه در آیین تجلیل از کشاورزان و همیاران طرح آبرسانی به همدان(نذر آب) افزود: بیش از ۹۰ درصد آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و تنها چهاردرصد مربوط به حوزه آشامیدنی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از مشاغل پر زحمت است که به حمایت نیاز دارد، عنوان کرد: جهاد کشاورزی پیشنهاد کشت برخی از محصولات کم آب بر کشاورزی را داده است که قیمت تضمینی آن برای کشاورز به صرفه نیست.

آیت الله شعبانی موثقی عنوان کرد: اقتصاد استان همدان بر پایه کشاورزی شکل گرفته  واین بخش با ۳۰ درصد، بیشترین میزان اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در موضوع بحران آب همدان، کشاورزان با در اختیار گذاشتن چاه‌های خود کار بزرگی انجام دادند و همیاری آن‌ها برای تامین آب آشامیدنی همدان بسیار ارزشمند است و از آنها، مسئولان استان و وزارت نیرو برای تامین آب قدردانی می‌کنیم.

آیت الله شعبانی موثقی اظهار داشت: قرآن کریم توصیه‌های فراوانی در رابطه با کمک به یکدیگر و کارهای نیک کرده است و همراهی کشاورزان در موضوع بحران آب همدان، یکی از سختی‌های روی دوش مردم را برداشت.

 

وی تصریح کرد: اکنون کشاورزان به آب نیازی ندارند اما با نزدیک شدن به فصل کاشت، کشاورزان به آب نیاز دارند که از مسئولان می‌خواهیم در طول سه ماه تصفیه‌خانه پروژه آبرسانی به همدان را تکمیل کنند و شاهد بهره‌برداری کامل طرح باشیم.

در پایان این آیین از ۷۲ کشاورز که چاه‌های کشاورزی خود را در اختیار شبکه آب آشامیدنی شهر همدان قرار دادند تجلیل شد.

کدخبر: 837888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟