آخرین خبرها از طرح ملی مسکن آذربایجان شرقی/ نهضت ملی مسکن به هشترود رسید

به گزارش رکنا از هشترود؛ امیر بخشی زاده با اعلام این خبر افزود: آمار ثبت نام کنندگان در طرح مسکن ملی در هشترود کم بوده و باعث تعجب است چرا کسانی که نیاز به مسکن دارند در این طرح ثبت نام نکرده اند.

بخشی زاده اضافه کرد: به همین خاطر اداره شهرسازی بنا دارد مناطقی که‌ در اصطلاح شهرسازی به بافت فرسوده معروف هستند را تا جایی که امکان دارد در مسیر توانمند سازی حرکت دهد و این مناطق را ساماندهی کند.

مدیر کل شهرسازی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: سیاست وزارت راه وشهرسازی بر این است که در شهرهایی که زمین برای ساخت مسکن دارند با قطعه بندی آنها ، در اختیار متقاضیانی که دارای شرایط هستند قرار گیرد تا همه اقشار جامعه بتوانند صاحب مسکن ملی شوند.

وی با اعلام اینکه در شهر هشترود ۱۲ قطعه زمین آماده واگذاری است اظهار امیدواری کرد: ادارات دیگر هم اگر زمین در اختیارشان باشد و بخواهند در این طرح مشارکت کنند اداره کل راه وشهرسازی اعلام آمادگی می کند که در تمام مراحل کمک حال ایشان باشد تا این اراضی نیز به زمین های نهضت ملی مسکن ملحق شوند.

بخشی زاده در ادامه به شرایط واگذاری زمین نیز پرداخت وگفت: به هر فرد متقاضی ۲۰۰ الی ۲۴۰ متر زمین رایگان داده می شود که آن هم بستگی به نوع تفکیک زمین ها دارد. سپس فرد متقاضی به بانک معرفی می شوند تا تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان را دریافت کند.

وی  متذکر شد: فرد متقاضی خودش باید اقدام  به ساخت وساز مسکن کند.

مدیر کل راه وشهرسازی در پایان صحبت های خود نیز یاد آوری کرد: تلاش اداره کل راه وشهرسازی این است که بند شرط سکونت متقاضی در همان شهر ،  را در ثبت نام حذف کند که اگر این اتفاق بیفتد از شهرهای دیگر ایران ، خصوصا از شهرهای همجوار هم افراد متقاضی که واجد شرایط باشند می توانند ثبت نام کنند وصاحب مسکن بشوند.

اسماعیل رحیمی / هشترود

کدخبر: 837830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟