از آتش تنور نانوایی تا خدمت به ورزش استان اردبیل

به گزارش کنا از اردبیل، انگار همین دیروز بود که یونس را پای تنور دیدم !

یونس انعامی جوانی که برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت از هر تلاشی فرو گذار نبوده !

یونس انعامی جوان دهه شصتی اهل سرزمین چشمه های بهشتی سرعین استان اردبیل است .

 سرعین یکی از مناطقی است که با صنعت گردشگری عجین بوده و حضور گردشگران باعث رزق و روزی کسبه و اهالی این شهرستان است .

به گزارش خبرنگار رکنا در سرعین ؛ یونس انعامی یکی از جوانان عاشق ورزش است که از همان کودکی در تمام رشته های ورزشی بوده و سعی کرده به جای رفتن در مسیر دیگر با ورزش بزرگ شده است و بدون شک جز ورزشکاران علاقه مند حوزه ورزش در استان اردبیل است.

با همین توضیح با یونس انعامی هم صحبت می شویم .

آقای انعامی از تحصیلات و شروع ورزش قهرمانی شروع کنیم ؟

با سلام و احترام به شما و رسانه بزرگ رکنا ،تحصیلات من الان دکتری مدیریت ورزشی دارم و الان تقریبا نزدیک پنج ساله که استاد دانشگاه پیام نور استان اردبیل هستم و همانطور که اطلاع دارین از کودکی تمامی ورزش ها بودم و بعضاً بدلیل مشکلات زندگی نتونستم در رشته های مورد علاقه ای که داشتم ادامه بدم ولی بهترین مقام هایی که داشتم قهرمانی کشور ارتش و مقام بین المللی کشتی از عملکرد ورزشی بنده به حساب می آید .

خبرنگار رکنا ؛ شما یک عکس از مسابقات دو میدانی قهرمانی استان تو سن مدرسه اگر اشتباه نکنم تو ابتدایی داشتین ،درست ! اون تنها خاطره ای که از شما از دوران کودکی دارم .

بله، از مدرسه اطلاع رسانی کرده بودند برای قهرمانی استان بود که خوشبختانه آمادگی جسمانی اون موقع بدلیل اهمیتی که به ورزش داشتم تونستم قهرمان استان بشم .

خبرنگار رکنا ؛ الان به شما دکتر بگیم ، شاطر ، استاد دانشگاه یا رئیس!؟

با خنده ! هر چی شما صلاح بدونین ، برای هر مردی اولین چیزی که باید مهم باشه این که کسب روزی حلال مهمترین کاری که حتی ائمه اطهار هم به اون تاکید دارن!

ولی خب برای من فرقی ندارد چون به همه  اقشار احترام قائلم ، مهم خدمت به خلق الله .

دکتر چه اتفاقی باعث شد وارد مدیریت ورزشی بشین ؟

برای من موفقیت و دست یابی به اهداف زندگی خیلی مهم ،در این بین خدمت و ناکامی های ورزشی خودم را در دیگران دنبال می کنم سعی میکنم زمینه ای فراهم کنم تا رویاهای علاقه مندان ورزشی و نوجوانان و جوانان مستعد امروز به اهدافشان برسند ، تدریس در حوزه ورزشی بویژه مدیریت ورزشی نیز خیلی به من کمک کرده تا برای رسیدن به اهداف خودم قدم بردارم .

من یک خواسته ای از همه سرمایه گذاران بخش های مختلف اقتصادی صنایع ، خدماتی ، تولیدی و حتی دولتی دارم سرمایه گذاری در ورزش ابعاد مختلفی داره که مهمترین آن کاهش آسیب های اجتماعی و سالم ماندن جامعه است و این می تواند یک انگیزه بزرگ برای این مجموعه ها باشد که وارد مباحث حمایتی بشوند ،چرا که یک جامعه سالم اولین عامل رونق و توسعه مشاغل خودشان باشد .

آقای انعامی سابقه مدیریت ورزشی دارین ؟

_بله من مدتی خادمی ورزش رشته های پرطرفدار  ووشوی استان و رشته المپیکی سه گانه هم بودم .

آقای انعامی شنیده بودم شما در رشته ووشو زمان کوتاهی بودین میشه علتش بگین ؟

_من در زمان تصدی ریاست هیات ووشو حتی قبل از دریافت دسته چک مسابقات کشوری و استانی را برگزار کردم و بدون دریافت یک ریال هیات را مدیریت کردم و اتفاقا همین الان هم از هیات طلب دارم ولی خب دوستان در هیات صلاح ندیدند تا در خدمتشان باشم .

آقا یونس الان شرایط هیات بدنسازی و پرورش اندام استان چگونه است ؟

من هنوز چهار ماه نشده که در خدمت این رشته پر طرفدار استان اردبیل هستم و این افتخار بزرگی برای بنده به حساب می آید که در خدمت ورزشکارانی باشم که علاقه آنها به رشته ورزشی خود را به جرات بیشترین زحمت را می کشند .

در این مدت کوتاه خوشبختانه چندین مسابقات کشوری و استانی را برگزار کردیم و اولین کلاسهای مربی گری بدنسازی و رشته آن را بزودی برگزار خواهیم کرد و این را مدیون عزیزان بزرگوار هیات هستیم و کسانی که همیشه همراه این رشته هستند .

دکتر از حمایت های ورزشکاران و برنامه شما بشنویم !

حمایت ورزشکاران که در دستور کار خود من و اعضای هیأت از ابتدا بوده و هست ،خب متاسفانه هیات یک دفتر در شأن ورزشکاران تا امروز نداشته و حساب آن نیز باز نشده و هر کمی هم که برای ورزشکاران در این مدت کوتاه انجام شده تقریبا با دست خالی انجام گرفته و مطمئنا نتوانستیم در حد و شان قهرمانان قدم برداریم ولی بدون شک با برنامه ریزی های رایزنی تیم مدیریتی خبرهای خوبی در آینده خواهیم شنید، و این یک وظیفه قلبی برای من و پیگیری های لازم از اداره کل ورزش استان و فدراسیون می باشد .

دکتر انعامی یک سوال حاشیه ای هم بپرسیم بد نیست ؟!

photo_2022-10-28_15-23-38

اگر کسی به شما بگوید که شاطر بدتان می آید ؟

با یک خنده کوتاه ،

من همیشه گفتم به شاطر بودن خود افتخار می کنم چرا که با همین شغل امروز یک خادم کوچک در دانشگاه هستم ،با همین شاطری توانستم اعتبار کوچکی در بین مردم پیدا کردم ،با همین شاطری رزق و روزی خود را تامین میکنم و از خدای خودم راضی هستم و صد البته که این شغل یکی از مهمترین مشاغل کشور است که اگر یک روز نباشد جامعه با مشکل رو برو می شود و جا دارد از این طریق از همه شاطران زحمت کش دنیا و کشور بابت زحماتی که می کشند تقدیر و تشکر کنم و اصلا ناراحت نمی شوم که کسی فکر کند من شاطر هستم چرا که هیچوقت گذشته خودم فراموش نمی شود و شرط اول شاطری صبوری در مقابل سختی ها و مقابله با دشواری هاست .

خیلی ممنونم که وقت با ارزش تون را به خبرگزاری رکنا و همراهان ما دادین ، اگر حرف آخرین دارین بشنویم !؟

خیلی ممنونم از خبرگزاری وزین رکنا که همیشه همراه هیات بدنسازی استان اردبیل هست و همیشه جز بهترین هاست ، خب طبیعی است که شروع اهداف بزرگ در ابتدا با دشواری روبرو می شود ولی با حمایت های بی دریغ دکتر نصیرزاده رییس محترم فدراسیون و اداره کل محترم ورزش و جوانان استان و همه عزیزانی که اتفاقا سعی می‌کنم از همه ظرفیت ها در هیات بهره‌مند بشویم تشکر می کنم که با ما همراه هستند و به عنوان یک برادر کوچک ورزشکاران عزیز رشته بدنسازی استان می خواهم تا با قدرت به پیش بروند و ما نیز تلاش می کنیم تا بیشترین افتخار را برای آنها رقم بزنیم .

photo_2019-03-26_03-21-22

از شما هم نهایت تقدیر و تشکر را دارم و ممنونم که این وقت در اختیار بنده گذاشتید ،ما را نیز برای بهتر زندگی کردن و خدمت بیشتر به ورزش استان دعا کنید .

photo_2018-12-02_22-41-15

مولاخواه /رکنا

 

کدخبر: 837124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟