باران پاییزی در کرمانشاه لبخند بر لبهای مردم نشاند/ رانندگان مراقب باشند!

به گزارش رکنا از کرمانشاه، امروز بعد از گذشت یک ماه از پاییز، آسمان کرمانشاه ابرهای بارانی را به خود دید هر چند بارش‌ کوتاه بود، ولی بوی نم خاصی در شهر پیچیده بود و دانش‌آموزان در راه مدرسه با ذوق خاصی به آسمان خیره شده‌ و منتظر بارش دوباره بودند. شادی خاصی در چهره مردم نمایان شده و در این میان شادی را می توان صدچندان در چهره کشاورزان دید.

شهناز حق‌پرست کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص فعالیت این سامانه بارشی، اظهار کرد: جو منطقه تا فردا تحت تأثیر امواج پایدار قرار دارد.

وی ادامه داد: این شرایط علاوه بر ابرناکی آسمان در بعضی ساعات باعث وزش باد همراه با گردوخاک محلی می‌شود همچنین وقوع رگبارهای پراکنده باران در ساعاتی از صبح فردا و عمدتا در مناطق شمال و شمال غرب استان چندان دور از انتظار ما نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: انتظار داریم دمای روزانه برای امروز و فردا به طور نسبی کاهش پیدا کند.

خشنودی رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه نیز گفت: خوشبختانه اولین بارش باران پاییزی در سطح استان کرمانشاه طی ساعت گذشته در کرمانشاه اتفاق افتاد و متأسفانه در همین ابتدای صبح چند مورد تصادف به ما گزارش شده که عمدتا ناشی از عدم فاصله طولی و به صورت جلو و عقب اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: رانندگی در آب و هوای بارانی و زمین لغزنده با شرایط عادی متفاوت است و توصیه پلیس بیشتر برای رانندگانی است که به تازگی گواهینامه اخذ کرده و با این شرایط آشنایی ندارند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه تصریح کرد: در آب و هوای بارانی و زمین لغزنده باید فاصله طولی با اتومبیل جلویی به دوبرابر افزایش یابد به خصوص در اولین باران پاییزی که به شدت خیابان‌ها لغزنده است و آب باران حفره‌های ریز آسفالت را پر می‌کند و مواد روغنی و لغزنده در سطح خیابان قرار می‌گیرند و موجب لغزنده شدن خیابان‌ها و افزایش مساحت ترمز می‌شود.

خشنودی در پایان تاکید کرد: توجه به جلو برای پیشگیری از ترمزهای ناگهانی بسیار مهم است، همچنین رعایت سرعت مطمئنه سبب محفوظ مانند زمان عکس‌العمل برای راننده می‌شود.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

کدخبر: 835129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟